Aviseringar
Rensa alla

Orolig över att inte klara av det..


Ämnesstartare

Hej, jag ska börja tekniklinjen till hösten och har endast ett G i matte..
Vilket känns ganska osäkert. MEN, jag vill försöka kämpa och klara det här, eftersom det faktiskt är den linje jag vill gå.

Min bror och flera kompisar började teknik för att sedan hoppa av pga stressen. Att de jobbar så snabbt? Två mattekurser på en termin osv osv. Alla tjatar och klagar och jag vet inte längre om jag kommer klara av det, och känner jag att jag måste byta linje kommer det ta ner mig sjukt lågt. Kommer vara otrligt besviken på mig själv...

Vad kan jag göra för att känna mig mer peppad/motiverad OCH för att bättra på min matte? :S


   
Citera
Ämnesstartare

Alltså, ta det lugnt. Oroa dig inte så jävla mycket, teknik är slappt som fan.


   
SvaraCitera

Du kan plugga matte 2-3 timmar varje dag?


   
SvaraCitera

Hade en polare som fick IG miljarder gånger, man får ju göra om och om tills man klarar de, de är ju fan gymnasiet. 😛


   
SvaraCitera

Min1:

Två mattekurser på en termin osv osv

Det där kan ju inte stämma? Två kurser per läsår är det här jag bor i alla fall, för då är det bara upp till Matte D som är obligatoriskt.
Men jag vet många som börjat gilla matte mer på gymnasiet och jag vet många (inklusive jag själv) som börjat hata matte på gymnasiet.

Jag hade MVG i matte i nian, fick MVG i Matte A och sen G i MaB och MaC. Det jag vill komma till är att ditt betyg från nian spelar absolut ingen roll! Jag tror att du klarar det om du bara har motivationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken Matte nivå är det i TP då?


   
SvaraCitera

är nog inga problem. man har tills man slutar trean på sig att göra om saker. enda tipset jag kan ge är att ta tag i det direkt om det skulle gå dåligt. för det rinner snabbt iväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är rädd över att jag inte kommer sköta skolan men ska göra mitt allra bästa. Gör det du också, ditt allra bästa, skiter det sig så var det meningen att det skulle bli så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urbain Le Verrier:

teknik är slappt som fan.

Äntligen säger någon motsatsen till alla andra. Du får bli den enda jag tror på så mår jag lite bättre :')

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Spökplumpen:

Du kan plugga matte 2-3 timmar varje dag?

Slutar halv fyra varje dag, har husdjur att ta hand om, och liiite fritid vill jag fanimej ha. Så VARJE dag är nog liite för mycket. Men så mycket jag kan bör jag ju plugga..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

StenenSven:

Det där kan ju inte stämma? Två kurser per läsår är det här jag bor i alla fall, för då är det bara upp till Matte D som är obligatoriskt

Det hade jag för mig innan alla började pladdra också.
Alla överdriver säkert, och de gör de fan bara värre för mig. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera