Aviseringar
Rensa alla

Orolig över att någon i din bekantskap är vegiterian?


Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Inte så konstigt för varje fråga ärÄTER DU SKINKA?ÄTER DU FISK?MEN RÄKOR DÅ?MEN MUSSLOR DÅ?KRABBA ÄTER DU VÄL?MEN FISK ÄR INTE KÖTTDOM HAR INGA KÄNSLORMEN KAVIAR VA?KAN DU ÄTA DEHÄR?KÖTTFÄRSSÅS MÅSTE DU VÄL KUNNA ÄTA?

Brukar hålla mig till frågan efter, "äter du fisk" för att det är inte alla veggosar som säger ifrån när det gäller fisk.
Men har aldrig inlett en konversation elr avslutat en konversation med frågan "Vad gillar du för mat"

Vad är det för överklass folk du hänger med? Krabba, musslor?[surprised]

Hjärtlös:

"Oj.. men öhm det finns lite lök du kan äta. Ta pasta"

Oj vilka påhittiga människor du beskriver


   
SvaraCitera

Jag är en bra person som inte tjatar om min diet eller kräver att andra ska rätta sig efter den.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Men har aldrig inlett en konversation elr avslutat en konversation med frågan "Vad gillar du för mat"

Haha ok, det borde du. Linsgryta är fan det godaste. [sad]

ToxicWithaHintOfSteam:

Vad är det för överklass folk du hänger med? Krabba, musslor?

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAHAHahahAAHAHa hänger inte med dom men har ju fått frågor när såna är i närheten liksom [cry] släkt osv.. mm kul

ToxicWithaHintOfSteam:

Oj vilka påhittiga människor du beskriver

Image


   
SvaraCitera

nej mina vegkompisar säger aldrig det.... en del har jag typ missat att de varit veg (pga inte alltid vi hänger i matsituationer) för att dem inte sagt något om det. tycker inte man behöver göra det, som att det vore en stor grej.

Hjärtlös:

MEN FISK ÄR INTE KÖTT
DOM HAR INGA KÄNSLOR

[love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

har vart vegetarian och aldrig sagt att jag vart det förrän nån frågar...

Jag har väl haft otur? Asså bara i förrigår så säger en som jag känt i 3min "Dom har ju inte maten Där/Här" bara för att man ska ställa frågan "vaddå för mat?" "VEGITERIANSK MAT"
Dom mår väl dåligt själva om dom säger det utanför en mat konversation
It´s a trap i tell ye


   
SvaraCitera

byt bild då du som hatar vegeatarianer 🙁
det är ju en på bilden likz.. falsk marknadsföring


   
SvaraCitera

skoja men.. mm det är nog minst lika jobbigt för en vegetarian att få höra sånt. som att det vore något fel på den.


   
SvaraCitera
höna

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag har väl haft otur? Asså bara i förrigår så säger en som jag känt i 3min "Dom har ju inte maten Där/Här" bara för att man ska ställa frågan "vaddå för mat?" "VEGITERIANSK MAT"
Dom mår väl dåligt själva om dom säger det utanför en mat konversation
It´s a trap i tell ye

kanske va 1 mupp då... tkr man ska minda sin own bussiness vare sig man är köttätare lr vegetarian


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Haha ok, det borde du. Linsgryta är fan det godaste.

Låter faktiskt gott, klagar ju inte direkt att vegiterianer inte har god mat, inser bara inte varför det är så jävla viktigt att veta det om folk, min farsa är likadan eftersom han själv är veg och har varit de senaste 15åren.

Hjärtlös:

släkt osv.. mm kul

Hah okay xD

Vacker bild[love]


   
SvaraCitera

HAHAHHAAHAHHAHAHA

Det värsta är att det finns två typer av vegetarianer, de som är det för andras och de som är det för deras egen skull. De senare brukar säga att köttätare är omoraliska svin för att sedan sätta i sig 3 ägg på raken trots att de vet att det knappast är bättre.


   
SvaraCitera

enligt min erfarenhet är de personer som tjatar om sin vegetariska kosthållning oftast samma töntar som börjar äta kött igen efter ett tag, med någon löjlig ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

byt bild då du som hatar vegeatarianer 🙁

Det är inge fel på vegiterianer dom får i sig allt dom ska med rätt kost osv. men så fort ni får chansen så kastar ni er på den "KAN INTE JAG ÄR VEGITERIAN TITTA PÅ MIG"

Tydligen finns det vegiterianer som inte är sådanna men aldrig som jag träffat iaf[surprised]


   
SvaraCitera

Min brors flickvän påstår att hon är vegetarian. Men hon äter köttfärsbiffar, och kyckling. Och köttfärslimpa.

Suck.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Låter faktiskt gott, klagar ju inte direkt att vegiterianer inte har god mat, inser bara inte varför det är så jävla viktigt att veta det om folk, min farsa är likadan eftersom han själv är veg och har varit de senaste 15åren.

Ja, det är jättegott! Det får du äta någon gång. Massor grönsaker och rotfrukter med RÖDA linser.

Men har du fått kött osv hemma då? Det är viktigt att unga människor får i sig tillräckligt med protein osv. Tycker inte att man ska tvinga barn att bli vegetarianer om de själva inte vill det och det hämmar ju utvecklingen. Kan leda till allergier, näringsbrist och sjukdomar.


   
SvaraCitera