Aviseringar
Rensa alla

Orolig över GMU


Ämnesstartare

Det är så att jag har mönstrat (varit på antagningsprövning) i Stockholm förra veckan, och är nu väldigt orolig över att jag inte kommer få göra utbildningen GMU i höst.
Mina resultat vart följande där 1 är lägst och 9 högst...
Styrketest: 8/9
Muskelkapacitet: 8/9
Syn fel: 0
Färgseende fel: 0
Hörsel fel: 0
Intelligenstest: 5/9 (medel)
Befäls lämplighet: 6/9
Psykiska testet (Hos psykolog): 7/9 och hon skulle rekommendera mig.
Mina resultat gjorde att jag fick göra Jägartestet som innefattade ett väldigt lätt moment och en svårt. Det svåra testet skulle man ha en ryggsäck på 20kg på ryggen och ha ena benet på en bänk i 90* och sen hoppa upp och ställa sig på bänken med båda fötterna och ner igen, 75 GÅNGER PER BEN!! Klara 75 på vänstra benet och 35 på det andra. (Jag var en av få som fick göra provet)

Jag sökte till Livgardet i Kungsängen i första hand ( 20 platser och redan över 40 sökande ) och i andra hand I19 Boden som markstridssoldat ( tror det var 60 platser och 80 sökande just nu ) och det är ca. en månad kvar innan antagningsprövningarna är slut.

Man slår sedan samman alla resultat och får sedan ett betyg på det (Där F är sämst och A är bäst) och min sammanvägda tjänstbarhet blev A, alltså bäst.

Min fråga är nu, tror ni att jag lyckas komma in på någon av utbildningarna? Gör allt för att få komma in och jag gjorde allt jag hade där under mönstringen. Någon som har någon erfarenhet kring detta som kan säga vad ni tror?

Tacksam för svar!!
//Orolig kanske blivande rekryt!


   
Citera

det låter som du fick högsta betyg


   
SvaraCitera

Härligt när folk frivilligt blir mördare

hoppas du får brinna i kabul judesvin


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Intelligenstest: 5/9

aww[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fatta mig inte fel, jag går definitivt inte med i försvarsmakten för att få döda. Dels ser jag det som en merit man kan ha på CV, och dels för att jag det som en möjlighet att prova på något nytt utöver det vanliga.

Och att jag fick 5/9 på intelligenstestet är inget jag skäms över, skolan har aldrig varit min grej riktigt..


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Fatta mig inte fel, jag går definitivt inte med i försvarsmakten för att få döda. Dels ser jag det som en merit man kan ha på CV, och dels för att jag det som en möjlighet att prova på något nytt utöver det vanliga.

Men du är medveten om att du säljer ditt liv för att bli en som potentiellt kan mörda andra, om nu staten skulle vilja det


   
SvaraCitera

det är definivt ingen merit heller, sry


   
SvaraCitera

Monty Cantsin:

Men du är medveten om att du säljer ditt liv för att bli en som potentiellt kan mörda andra, om nu staten skulle vilja det


   
SvaraCitera

säjer jag som gjort lumpen[blush]
men ajja man kan väl ändra sej


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Kan förstå monty cantsin indignation men samtidigt är den inte så lite fånig heller. Tror inte du gör det för att bli en yrkesmördare ditt användarnamn till trots å du har nog fått ganska bra betyg så vitt jag kan se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En merit är det definitivt för jobb, t.ex. polis, väktare el. liknande. Dessutom finns det många chefer på t.ex. Volvo i Göteborg som varit befäl i det militära.
Svenska staten skulle inte heller skicka ut soldater för att kriga så vitt det inte är ytterst nödvändigt. Detta av flera anledningar. Man finns inte i Afghanistan för att kriga, utan för att hjälpa de utsatta och utbilda dem..

Tycker även att tråden tappat sitt spår. Alla gör val i sitt liv och det är upp till var och en vad man vill göra, jag skulle inte klaga på er utifrån era val och värderingar.
Ska ni fortsätta ha negativ inställning så gör det på en annan tråd är ni snälla.. Ingen mår bra av detta tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Kan förstå monty cantsin indignation men samtidigt är den inte så lite fånig heller. Tror inte du gör det för att bli en yrkesmördare ditt användarnamn till trots å du har nog fått ganska bra betyg så vitt jag kan se.

Tack! Ska jag vara 100% ärlig så är det sista jag vill se död och lidande. Men om det kommer till kritan och Sverige, mitt moderland och mina landsmän, hamnar i krig så är jag villig att offra mitt liv för alla svenskar och landet Sverige, dock är det något jag aldrig vill uppleva..


   
SvaraCitera

Ja präktigt trams, gör en egen politisk eller filosofisk tråd om ni känner för det.


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Tack! Ska jag vara 100% ärlig så är det sista jag vill se död och lidande. Men om det kommer till kritan och Sverige, mitt moderland och mina landsmän, hamnar i krig så är jag villig att offra mitt liv för alla svenskar och landet Sverige, dock är det något jag aldrig vill uppleva..

Sedan så får du tillgång till topnotch hudsalva också.


   
SvaraCitera