Aviseringar
Rensa alla

Orolig över GMU


Ämnesstartare

Hahaha, ja det med! Så slipper man casha upp 20 spänn på apoteket:-)


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

En merit är det definitivt för jobb, t.ex. polis, väktare el. liknande.

Ja, är bra om man är våldsam om man ska bli sådan

MacheteRampage:

Svenska staten skulle inte heller skicka ut soldater för att kriga så vitt det inte är ytterst nödvändigt.

hahaha, nä verkligen inte, och för den delen, staten förändras, imorgon kan det sitta folk som vill ha blitzkrieg där

MacheteRampage:

Man finns inte i Afghanistan för att kriga, utan för att hjälpa de utsatta och utbilda dem..

man finns för att forcera idéer och ideal man tycker är "rätt" på befolkningen medelst hot av våld och vapen, du kan ju gissa hur de reagerar på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

man finns för att forcera idéer och ideal man tycker är "rätt" på befolkningen medelst hot av våld och vapen, du kan ju gissa hur de reagerar på det

Är du helt jävla dum i huvudet? Du snackar från dina egna perspektiv just nu utan någon som helst fakta eller erfarenhet! Min kusin tjänstgjorde nyss i Afghanistan i 6 månader, han har en annan historia att berätta om vafan man egentligen gör där nere. Kan citera en sak han sa direkt när han kom hem, "Det ända man hör hemma på nyheterna är att folk sprängs och skjuts ihjäl, inte att vi räddar flera hundra människoliv varje månad" Ärligt talat, det verkar som om du har alla bokstavskombinationer i alfabetet förutom I och Q. Du verkar inte ha koll på något som rör försvars/krigsmakten alls, yttra dig då inte helst kring detta..

Lås tråden eller nått, skiten spårar bara ur ändå, jag har sagt mitt.


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Du snackar från dina egna perspektiv just nu utan någon som helst fakta eller erfarenhet!

Nej, jag snackar utifrån grundläggande semantik, den enes "lära och utbilda" är den andres tvång till förändring

MacheteRampage:

"Det ända man hör hemma på nyheterna är att folk sprängs och skjuts ihjäl, inte att vi räddar flera hundra människoliv varje månad"

Genom att mörda [smile]

MacheteRampage:

Ärligt talat, det verkar som om du har alla bokstavskombinationer i alfabetet förutom I och Q.

Din argumentationsteknik är klanderfri

MacheteRampage:

Du verkar inte ha koll på något som rör försvars/krigsmakten alls, yttra dig då inte helst kring detta..

Om man reducerar fösvarsmakten till det mest basala av fakta så är det de facto personer som utbildas i och hanterar vapen, vapen fyller bara en funktion och det är att avliva.

Du kan inte försvara det, jude.


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Lås tråden eller nått, skiten spårar bara ur ändå, jag har sagt mitt.

Om du inte vill ha diskussion, ge då fan i att besöka diskussionsforum


   
SvaraCitera

Monty Cantsin:

Om du inte vill ha diskussion, ge då fan i att besöka diskussionsforum

det är en skillnad på offtopic och diskussion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med att läsa vad jag vill att diskussionen ska handla om. Äckel.


   
SvaraCitera

dazed:

det är en skillnad på offtopic och diskussion

Det är skillnad på att vara en människa och en mördare

MacheteRampage:

Börja med att läsa vad jag vill att diskussionen ska handla om. Äckel.

Jag läste och struntade fullkomligt i det för att bringa upp en viktigare fråga, lågliv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nämn en person som gick med i svenska försvarsmakten och blev mördare? Nämn bara En så tror jag dig. Annars håller du din lilla min stängd tycker jag.


   
SvaraCitera

Monty Cantsin:

Det är skillnad på att vara en människa och en mördare

Just nu känns du som en obstinat, trettonårig flicka som tar sig själv på för stort allvar och precis har fått medlemsbok i ung vänster. Skärp dig nu för fan. Om sen Sverige skall vara i Afghanistan eller inte vetifan och är en helt annan diskussion som du om du vill ta upp kan starta en egen tråd om. Krig är fel jag håller med, men sitta göra killen till ett del i ett ustasjakommando bara för att han vill leka krig i skogen och skaffa sig lite livserfarenhet är bara överdrivet och dumt.


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Nämn en person som gick med i svenska försvarsmakten och blev mördare? Nämn bara En så tror jag dig. Annars håller du din lilla min stängd tycker jag.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink

varsågod


   
SvaraCitera

MacheteRampage:

Nämn en person som gick med i svenska försvarsmakten och blev mördare? Nämn bara En så tror jag dig. Annars håller du din lilla min stängd tycker jag.

Mattias Flinck och typ några hundratusen man under stormaktstiden? Men under modern tid är det inte så jävla vanligt att det skett i tjänsten iaf.


   
SvaraCitera

dazed:

Just nu känns du som en obstinat, trettonårig flicka som tar sig själv på för stort allvar och precis har fått medlemsbok i ung vänster.

Vänligen pracka inte på mig någon ideologi

dazed:

är en helt annan diskussion som du om du vill ta upp kan starta en egen tråd om.

Ja, det är en helt annan diskussion, men man måste hålla tattarna nere annars förfaller samhället.

Detta är um, det spelar ingen roll hur diskussionerna förändras, plus evolutionsperspektivet på det hela, att det naturligt flyter ut till något annat pga associationer.

dazed:

Krig är fel jag håller med, men sitta göra killen till ett del i ett ustasjakommando bara för att han vill leka krig i skogen och skaffa sig lite livserfarenhet är bara överdrivet och dumt.

Jag påpekade bara vad det faktiskt innebär och hur efterbliven han är för det, inget fel med det


   
SvaraCitera

Jag orkar inte.


   
SvaraCitera

dazed:

Jag orkar inte.

Bra, det var poängen


   
SvaraCitera