Aviseringar
Rensa alla

Orolig över min skolsituation i gymnasiet!


Ämnesstartare

Hej!

Får för nuvarande första året på naturvetenskaplig linje, vilket jag tycker är alldeles för svårt!
Jag har endast 195 meritpoäng och jag funderar på att gå om ettan, och byta linje till el och energi. Jag vill verkligen ha en plats i el och energi, får man någon fördel med att man går om?


   
Citera

vad för fördelar tänker du på? klart det är en fördel att plugga ngt man kan känna att man gillar å klarar av


   
SvaraCitera

Om du går om ettan så kan du kanske slippa ha några lektioner om du redan har betyg i kursen? Så är det för några i min klass Galen

El och energiprogrammet är fan fett bra alltså i alla fall på min skola Glad 


   
SvaraCitera

Jag ändrade mig och började med dom som vart ett år yngre än mig. Men det var för sakliga anledningar angående icke trivsel.
   Om du skall nystarta så tycker jag att det vore synd att göra det just om det är svårigheten som det är problem med... Om du tycker att det är lattjo och du trivs så bör du prata med lärarna så att dom vet att du tycker att det är ett problem med svårighetsgraden och därmed så hoppas jag att dom är bussiga nog att följa reglerna att hjälpa dig och få dig förstå och lära dig bättre om det svåra. Eller giva dig enklare uppgifter.
     Om du ändå vill byta lär-riktning så föreslår jag att du snackar eller skriver till Syon.

Hoppas att du får det bra hur du än gör! Lycka till så mycket som möjligt! Hjärta


   
SvaraCitera

ja byt. du får ju dessutom jobb lättare då.


   
SvaraCitera

Kolla lite på antagningspoäng till högskola osv. Det är ju rätt meningslöst att läsa det naturvetenskapliga programmet om du sen inte har någon chans att komma in på ett högskoleprogram du vill gå.


   
SvaraCitera