Aviseringar
Rensa alla

orolig tjej


Ämnesstartare

heej! jag är en tjej som är lite blyg och sådär ni vet, men inte överdrivet! Och jag är kär i en kille som gillar mig, men han är så himla blyg och så kommer jag där med min blyghet, som typ när vi ska va så är det alltid folk med, och vi pratar inte så värst mycket, och det är alltid jag som får prata och ta insiativen.. Och sen när vi skriver o sådär så är de som han är en helt annan kille som inte är blyg och när vi träffas så är han jätteblyg! Och det är så svårt för jag vet inte vad jag ska göra för jag har aldrig haft en kille så bara vart på g med många. men han har ändå haft tjej så man tycker ju att han ska kunna lite och sådär. så lite jobbigt jag hoppas ni förstår min situation och hjälper mig lite? och ger mig tips på vad jag ska göra för jag gillar ju han och vill inte släppa taget! =)

/ o

JimSturgess11.jpg


   
Citera

öh, det får ta den tiden det tar, han kanske är jätteskämmig inför dig och då måste du låta honom få lite tid. Men alltså om du vill att han ska ta kontakt med dig kan du testa att inte skriva/prata med honom ett tag och låta honom nästan bli tvingad att ta initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

öh, det får ta den tiden det tar, han kanske är jätteskämmig inför dig och då måste du låta honom få lite tid. Men alltså om du vill att han ska ta kontakt med dig kan du testa att inte skriva/prata med honom ett tag och låta honom nästan bli tvingad att ta initiativ.

öh, det får ta den tiden det tar? jag har vart med om det innan och tillslut så blir det inget av det. den killar jag gillade innan som jag var på g med i över 1 år är tillsammans med min klasskompis nu. och därför känner jag panik på att inte det ska bli samma sak igen! men tack iaf..


   
SvaraCitera

oliviao:

..

Var aspå då? Skriv som fan och föreslå att ni ska hitta på saker som t.ex. film, bio whatever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

Var aspå då? Skriv som fan och föreslå att ni ska hitta på saker som t.ex. film, bio whatever.

Ja jag försöker


   
SvaraCitera

oliviao:

Ja jag försöker

oki, lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

oki, lycka till!

th =)


   
SvaraCitera

oliviao:

=)

du är mer än säkert 13-15 år gammal, gissar på 14, och jag tycker att du inte ska stressa in i något förhållande med någon. låt det komma när det kommer helt enkelt. du är ju ung och då ska man vara ung och inte hålla på att vara på G med massa personer som du verkar vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaVeD:

du är mer än säkert 13-15 år gammal, gissar på 14, och jag tycker att du inte ska stressa in i något förhållande med någon. låt det komma när det kommer helt enkelt. du är ju ung och då ska man vara ung och inte hålla på att vara på G med massa personer som du verkar vara

16 år är jag! hehe.


   
SvaraCitera

oliviao:

16 år är jag! hehe.

fortfarande ung 😛


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaVeD:

fortfarande ung 😛

jo men visst, kanske för dig och sådär. men kan vara kär och gilla någon fast man är 16 år.


   
SvaraCitera

oliviao:

men kan vara kär och gilla någon fast man är 16 år.

inte det jag menar.. menar att du gott o väl kan vänta något år till innan du blir tillsammans med någon


   
SvaraCitera

oliviao:

och ger mig tips på vad jag ska göra för jag gillar ju han och vill inte släppa taget! =)

Jag är i samma situation som dig, fast det har snarare nu lett till att vi inte har någon kontakt alls på en månad. Men när jag i efterhand tänker efter skulle jag nog ha kontaktat honom lite mer tex och frågat om vi kunde ses. Både han och jag är rätt blyga mot varandra också så att jag vågade inte riktigt ta chansen att d skulle bli sån tystnad mellan oss och att d bara skulle varit pinsamt. Kanske så du också tänker?. Men sen tänkte jag att man får ju tänka på samtalsämnen man skulle prata om ifall man träffar någon man inte tycker om på d sättet, skriva ner en massa saker ifall d skulle bli pinsam tystnad. Förbereda sig rejält. Fråga och lyssna, det gillar alla.. Då verkar man intresserad av personen. Om man aldrig träffas själva rinner d oftast ut i sanden för att till slut skriver man bara samma saker till varandra på tex sms el msn. Sen finns d inte så mkt mer att säga. Man kan ju träffas och se film så behöver man inte prata så mkt ialf den första gången, efterhand blir man ju mer säkra i varandras sällskap. Man ska aldrig va för på eller för "off". Det är så onödigt att va för feg i såna här lägen, man går miste om så mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Jag är i samma situation som dig

tack för tipset! äntligen någon som förstår. men jo jag har ju också som sagt varit med om detta innan och tycker det va skitjobbigt att glömma personen.. Och nu är han ju tsm med min kompis, men visst nu ha ja vant mig men i början va de jobbigt.

men han som jag gillar nu, vi träffas typ varje helg med ett gäng o gå på bio el kolla film och då ha de alltid varit jag som tagit insiativet. men nu ha vi iaf inte hört av varandra på en vecka så ja vet inte alls hur det ligger till.. men tack iaf


   
SvaraCitera