Aviseringar
Rensa alla

OS-truppen i hockey uttagen!


retstickan:

who is this magnus johansson.

Mm han är väl halvskrällarn så att säga, han blev ju matchhjälte i går mot Djurgården men lite random känns det ju, vetifan om han passar på rinkar enligt NHL-standarden dock.

Förövrigt är Foppa viktig också för moralen i laget.


   
SvaraCitera

här har vi kim johnsson

Image


   
SvaraCitera

Lite olika kommentarer från en amatörtyckare(jag alltså).

sincan:

Stefan Liv, HV 71

Känns mest som om han är här för utfyllnad. Henrik Lundqvist i första hand, och Gustavsson the bear som bra komplement. Jag hade gärna velat att en yngre målvakt skulle vara med och veta hur det är under ett OS, istället för att ta med en veteranare. Men jag säger inte att Bengt-Åke skulle ta med någon speciell istället.

sincan:

Douglas Murray, San José Sharks

Härligt. Lite hederlig jävla ramana och sveriges råskinn. Kan väcka hela laget, och Sveriges bästa tacklare. Kör hårt och ibland fult. Hoppas han inte gör om samma sak som i VM mot Ryssland. Blir avstängd, alltså. Tacklingen i sig kan han göra ifall han inte blir avstängd.

sincan:

Loui Eriksson, Dallas Stars

En duktig målskytt från förra året. Har inte lika stor koll på hur det gått iår. Verkar vara beroende av spelare runt sig(som i Dallas) som han saknade i VM 2009. Har Sverige de spelartyperna?

sincan:

Peter Forsberg, Modo

Håller han? Om han gör det så platsar han solklart! Gör han inte det så tar han bara upp en plats som man kunde ge till någon annan spelare. Exempelvis en lirare som, enligt vissa, är en pajas. Linus Omark.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Exempelvis en lirare som, enligt vissa, är en pajas. Linus Omark.

[ops] - han passar nog bästa på ryska rinkar också. [cute]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

- han passar nog bästa på ryska rinkar också.

där han kan åka långsamt, slöa och inte behöver åka in och vara tuff framför mål?


   
SvaraCitera

Borgeus:

Verkar vara beroende av spelare runt sig(som i Dallas) som han saknade i VM 2009.

ja nu när du säger det så hade jag förhoppnignar på honom men fick typ inte ut nånting av honom. kanske är han beroende av spelare runt om sig. hoppas man då matchar honom med en skicklig passare, som forsberg lr bäckström kanske.

(är inte tillräckligt insatt för att veta vad problemet var för Loui i landslaget dock :p)


   
SvaraCitera

Borgeus:

där han kan åka långsamt, slöa och inte behöver åka in och vara tuff framför mål?

[crazy] - men han är mer intresserad av att få showa själv än något annat så då kan hellre stanna. [zzz]


   
SvaraCitera

ingen som gråter över Johan Franzéns frånvaro? eller är han skadad?

sincan:

Vad tycker ni? Saknar lite backar från Detroit. Foppa är kung och Murray är så jävla underbar!

JA bort med johansson in med lilja! :). men möjligt att han inte varit lika duktig nu..


   
SvaraCitera

retstickan:

ja nu när du säger det så hade jag förhoppnignar på honom men fick typ inte ut nånting av honom. kanske är han beroende av spelare runt om sig. hoppas man då matchar honom med en skicklig passare, som forsberg lr bäckström kanske.

jag kände samma sak.
Därför jag tror han skulle behöva lira med en bra passningsspelare. Han är en vass avslutare, det är han.
Bra förslag, också. Bäckis eller foppis.

dazed_and_confused:

- men han är mer intresserad av att få showa själv än något annat så då kan hellre stanna.

True.

retstickan:

ingen som gråter över Johan Franzéns frånvaro? eller är han skadad?

jag vet inte varför Franzén ej är med, faktiskt.


   
SvaraCitera

Ja hoppas dem låter bli Liv så mycket som möjligt, han är jävligt ojämn.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

sincan:

Vad tycker ni? Saknar lite backar från Detroit.

retstickan:

JA bort med johansson in med lilja! :). men möjligt att han inte varit lika duktig nu..

retstickan:

ingen som gråter över Johan Franzéns frånvaro? eller är han skadad?

"Med maximal tur i oturen kan Johan Franzén vara tillbaka i NHL i början av februari.
Men då ska det trasiga korsbandet läka på mindre än fyra månader.
- Om OS börjar och jag inte är med är det illa. Men jag siktar på det och försöker att ta mig tillbaka så fort som möjligt, säger Franzén till Detroit Free Press. "
Många skadade svenskar i Detroit just nu. Jag tycker de borde ta in alla svenskar i Detroit då de är ett av ligans bästa lag. Vart är Jonathan Ericsson?


   
SvaraCitera

sincan:

Ericsson

såg lite klipp när detriot förlorade och vid insläppta mål var det flera gånger ericsson som klantade sig.

en match som jag såg kände jag att det var alldeles för många gånger han klanta sig så jag blev förvånad att han va med i nästa match..

antar att han har andra kvalitéer som jag inte såg vid baklängesmålen :p.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

retstickan:

såg lite klipp när detriot förlorade och vid insläppta mål var det flera gånger ericsson som klantade sig.

Det är möjligt det stämmer, sist jag såg honom var i finalen mot pittsburgh och då var han bra.


   
SvaraCitera

De har ju tagit ut en massa skadade till laget, varför inte Franzén då? [shake]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

De har ju tagit ut en massa skadade till laget, varför inte Franzén då? [shake]

De andra skadade ska ju enligt läkare vara klara för spel ("garanterat") innan OS, han är väl lite mer oklar?


   
SvaraCitera