Aviseringar
Rensa alla

Osäker på min praktik...


Ämnesstartare

Okej, så nu har man gått första halvan av ettan. Snart är det dags att ha praktik på den gamla skolan, i matsalen.

Jag är (självklart) en väldigt introvert/osocial person med lätt autism som aldrig riktigt känner mig trygg och organiserad. Nu ska man gå helt själv till en lokal skola och arbeta med vuxna människor man aldrig har träffat förut.

Hur ska man klara detta? [chocked]


   
Citera

kravitzz:

Snart är det dags att ha praktik på den gamla skolan, i matsalen.

kravitzz:

vuxna människor man aldrig har träffat förut.

Då har du väl ändå träffat dem?

kravitzz:

Hur ska man klara detta? [chocked]

Hur brukar du göra i liknande sociala situationer annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Då har du väl ändå träffat dem?

Gick ju där i åk 2-4, borde väl ändå vara andra människor nu. Oavsett så kommer jag inte minnas dem.

:

Hur brukar du göra i liknande sociala situationer annars?

Har aldrig varit i någon liknande situation där jag inte känner någon. Inga referenspunkter.


   
SvaraCitera

Skit i det bara. Sitt hemma och lira PS3 lr nåt istället dårå. [party]

Jag sjukanmälde mig 9 av 14 dagar under tiden jag hade min första praktik.. sjukt trist var det att gå och städa inne på ICA Maxi. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Skit i det bara.

Nej. Har skippat alldelles för mycket redan, och det är ca 3% frånvaro som gäller för att inte få pengar. So it looks like i'm gonna have to go.


   
SvaraCitera

kravitzz:

om gäller för att inte få pengar

Nu skriver du i nattmössan.. För att ej få ta del av bidraget möjligtvis, men pengar i övrigt kan du "tjäna" på sjukt många olika vis. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

För att ej få ta del av bidraget möjligtvis, men pengar i övrigt kan du "tjäna" på sjukt många olika vis.

Så du menar att jag som inte ens pallar att praktisera ska försöka klara av jobb? [crazy]


   
SvaraCitera

kravitzz:

Så du menar att jag som inte ens pallar att praktisera ska försöka klara av jobb? [crazy]

När du hör eller ser ordet "jobb", tänker du då direkt på ett svensson-arbete 8 timmar varje dag året runt för att få ut ynka 30k i månaden?

Jag hade ej klarat 1 timma på en sådan arbetsplats, just sayin.. Jag må vara bortskämd, men i sådana fall skall jag ha 15 miljoner i månaden minimum..

De "jobben" jag snackar om nu är på en helt annan nivå, till och med roliga, är du med mig grabben!? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De "jobben" jag snackar om nu är på en helt annan nivå, till och med roliga, är du med mig grabben!?

Hade du tänkt name-droppa någonting nu då? [rolleyes]


   
SvaraCitera

kravitzz:

name-droppa

Ursäkta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ursäkta?

AKA förklara vad du snackar om?


   
SvaraCitera

kravitzz:

förklara vad du snackar om?

Trodde du var intelligent nog för att kunna lista ut det kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Trodde du var intelligent nog för att kunna lista ut det kanske.

Ett jobb inom porr-industrin? Ett jobb som provsmakare på Estrella? Säljning av stulet gods?

Har ingen aning om vad du refererar till. [cute]


   
SvaraCitera

Occcccccccccccccccccccccccccccccccch åter till den riktiga världen från S3onvärlden.

Har du ingen psykolog du kan prata med detta om? Du måste ju ändå lära känna en massa människor och vara på platser du inte känner igen sedan när du pluggar vidare, flyttar, jobbar osv osv. Var trevlig och säg hej, tack och hejdå bara. Gör som de säger åt dig, du behöver antagligen inte göra så mycket och det kommer att vimla av småbarn där så inget fokus kommer att ligga på dig direkt. Erbjud dig att gå runt i matsalen och torka lite eller ngt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du ingen psykolog du kan prata med detta om?

Försöker undvika "professionell hjälp" vid alla tillfällen, eftersom jag har en ganska lång rad problem som jag helst vill ta hand om själv.

:

det kommer att vimla av småbarn där så inget fokus kommer att ligga på dig direkt.

Det är ju sant iofs. Tänkte inte på det. [y]


   
SvaraCitera