Aviseringar
Rensa alla

Osäkert val


Ämnesstartare

Som den lilla flicka jag är ska jag snart ta och göra mitt gymnasieval. Vet vilken linje jag vill gå och allting, men har ingen aning om vad för språk jag vill läsa.

Tyska eller Ryska? hjälp D:


   
Citera

andthisisjustme:

Som den lilla jag är ska jag snart ta och göra mitt gymnasieval. Vet vilken linje jag vill gå och allting, men har ingen aning om vad för språk jag vill läsa. eller Ryska? hjälp D:

Inget av dem [cheers]


   
SvaraCitera

Ryska är nog roligare att lära sig än tyska, men tyska verkar enklare.


   
SvaraCitera

Ryska är mycket coolare, kanske kan man få något schysst jobb på marinen sedan och lyssna på när etanolmetaboliserande ryska ubåtskaptener fyllekommunicerar på radion mellan båtarna på tisdagskvällarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vill inte läsa franska, spanska eller italienska så måste välja ett alternativ. Hade helst hoppas språk om jag kunde [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ryska är nog roligare att lära sig än tyska, men tyska verkar enklare.

Detta är något jag funderat på med, har hört att när man väl kan grunden i ryskan borde det vara hyfsat lätt att lära sig. Tyska har ju massa svår grammatik att lära sig så det är nog inte så lätt heller :/


   
SvaraCitera

Italienska är ju assoft, kunna sitta vid teven, slå ut med armarna i en vild gest och skrika "squadra di merda" när Milan kryssar mot Catania i en regelrätt skitmatch i fjortonde Serie A-omgången.


   
SvaraCitera

andthisisjustme:

Detta är något jag funderat på med, har hört att när man väl kan grunden i ryskan borde det vara hyfsat lätt att lära sig. Tyska har ju massa svår grammatik att lära sig så det är nog inte så lätt heller :/

Välj ryska då. Jag försökte lära mig lite för några år sedan och jag tyckte det var underhållande.


   
SvaraCitera

andthisisjustme:

Tyska eller Ryska? hjälp D:

Med tanke på hur svårt tyska är (för att inte tala om fult :o) så skulle jag nog lätt valt ryska. Fast sen vet jag inte om det är svårt att lära sig. Verkar som att man bara kan säga vad som helst så funkar det och låter som ryska bara man har den accenten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valde ryska som förstahandsval och tyska som andra, nu får man hoppas att man kommer in bara..


   
SvaraCitera

andthisisjustme:

Men vill inte läsa franska, spanska eller italienska så måste välja ett alternativ. Hade helst hoppas språk om jag kunde

Varför måste du lära dig ett nytt språk?


   
SvaraCitera