Aviseringar
Rensa alla

Oscarsgalan 2016


Jag hade gärna gett en Oscar till Johnny Depp för Black Mass, men han blev inte ens nominerad Ledsen


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin: Jag tycker en Oscar bör fås för filmen/rollen ifråga, det skall inte vara en kollektiv belöning för tidigare filmer. Dicaprio var bättre i både Gilbert Grape samt Django Unchained medan han i Revenant var enligt mitt tycke irriterande, Tom Hardy som Fitzgerald var mycket bättre i Revenant.

Då jag inte sett Revenant så utgår jag förstås ifrån tidigare filmer. Det kanske inte är rätt, som du säger, att ge en kollektiv belöning utan man ska fokusera på den enskilda prestationen. Dock kanske han har missbedömts väldigt många gånger tidigare?


   
SvaraCitera

Jag jobbar, och är inte heller så intresserad, så nej.


   
SvaraCitera

Seras:
Jag hade gärna gett en Oscar till Johnny Depp för Black Mass, men han blev inte ens nominerad Ledsen

Ojdå, jag som inte ens klarade av att se den filmen för att jag just störde mig för mycket på både den usla sminkningen och det onaturliga skådespeleriet. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

jag tror inte att många hade klarat av att säga så mycket med ansiktsuttryck som leo i the revenant, den har ju inte mycket av ett manus att förlita sig på men ändå känner man av hans lidande och samtidigt den sjuka viljestyrkan. överlevnadsinstinkten. man sympatiserar med honom trots att man inte får lära känna honom. 

tom hardy var väl bara tom hardy.. hehe. 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag kommer ju somna, men om jag är vaken så ska jag definitivt kika. Vore jättekul att se Leo ta hem en för en gångs skull.


   
SvaraCitera

Har förresten alltid haft svårt för Di Caprio efter att jag hörde att han tydligen ska vara Hollywoods största as bakom kameran. Men det är väl så det blir när man blir känd för tidigt. 


   
SvaraCitera

har detta inte varit ännu?
eller det var critics choice.

jag tror att vikander har chans att vinna för the danish girl. såg ex machina igår, det är en mycket viktig film för vår nutid och jag tror att den kan vinna för bästa manus.


   
SvaraCitera

ceka92:
har detta inte varit ännu?

Jo, förra året.


   
SvaraCitera

Niklas:

Ojdå, jag som inte ens klarade av att se den filmen för att jag just störde mig för mycket på både den usla sminkningen och det onaturliga skådespeleriet. Rullar ögonen

Trams...


   
SvaraCitera

Såg The Revenant häromdagen. Leo var fenomenal såklart, och jag hoppas han till slut får sin välförtjänta Oscar. Jag tycker själva filmen var sådär dock, och hoppas att priset för bästa film går till The MartianGlad


   
SvaraCitera

Niklas: alltid haft svårt för Di Caprio efter att jag hörde att han tydligen....

Man ska bilda sig en egen uppfattning om folk!


   
SvaraCitera

S3ON:

Man ska bilda sig en egen uppfattning om folk!

I vissa fall är det dock ganska svårt. Dessutom får jag sådana vibbar från honom. Men man vet ju aldrig. Vill Di Caprio ändra bilden är han ju också välkommen att höra av sig.


   
SvaraCitera

Niklas: I vissa fall är det dock ganska svårt.

intervjuer etc? 


   
SvaraCitera

S3ON:

intervjuer etc? 

 Jaha du menar så.  Skådespelare är så pass medietränade, varenda en med ett entourage av publicister, och dessutom skådespelare så att intervjuer säger inte så mycket om hur de egentligen är. 


   
SvaraCitera