Aviseringar
Rensa alla

Oskuld men få ont penis. Vet inte vad kan beror på?


Emmy.L
Ämnesstartare

Hej jag har en killkompis som är oskuld och han klagar att han få ont i penisen när han fick stånd. Är det någon som har haft det samma sak som kan säga vad är det som händer med hans penisen. Jag undrar själv också vad som har hänt med han. Sugen på att veta...


   
Citera
sies
 sies

Beror väl lite på vad för ont? Kan ju vara allt ifrån att musklerna i penisen blir alldeles för spända, kanske hans förhud är för trång eller bara ett överkänsligt ollon. Kastar bara ut lite olika orsaker jag kan tänka på. 

Kanske också har en betydelse på hur gammal han är. Kanske också beror på hur han onanerar, om han gör det. Finns också möjligheten att han gjort illa sig som gör att det gör ont vid erektion. 


   
SvaraCitera

Det finns olika anledningar till att man kan få ont i penisen när man får stånd. En anledning kan precis som sies skriver va att man har en trång förhud eller att penissträngen är för kort. Om man är omskuren kan det smärtan bero på att det finns för lite hud och huden därför sträck och blir för spänd när man får stånd. Det finns många olika anledningar och eftersom man inte ska behöva ha ont när man får stånd så är det viktigt att man tar mod till sig och går till en ungdomsmottagning eller ännu bättre, till en läkare på vårdcentralen och tar upp problemet. Det kan kännas pinsamt för en själv men på båda ställena är man vana med såna här problem och det är inget som de skulle tycka är konstigt utan de skulle bara tycka att det är bra att du kommer så du inte behöver ha problem med smärtsamma erektioner. Som du skriver så är personen oskuld men det kanske han inte alltid kommer vilja va och det är därför viktigt att ta tag i problemet så snart som möjligt så att stånd och sexuella aktiviteter ska kännas sköna och inte va smärtsamma. Så ring vårdcentralen, boka en tid, de har tystnadsplikt och dina föräldrar behöver inte få veta om du inte vill berätta för dem om det. 


   
SvaraCitera