Aviseringar
Rensa alla

Oskuld och Religion


Åtta

Pm_is_back:

men tyo klamydia( kvinnorna kan få den runt munnen och där nere och på röven) stackars dem 🙁

Det kan ju vi män också...

batleth:

Det är väl ingen nyhet att den som blir påsatt löper mycket större risk att bli smittad än den som sätter på?

Jo, det var faktiskt en nyhet för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Sen var det samma sak: SKRIV ATT MAN INTE FÅR ÄTA GRISKÖTT, VI HAR INTE RÅD MED DET SEN OM NÅGON FRÅGAR KAN VI BARA SÄGA ATT DET STÅR SÅ I KORANEN.

Inte råd...? Skulle griskött vara dyrare än lammkött eller vadå? 0.o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

vad är det för syfte bakom att vara oskuld enligt gud?

hmm ja tänk efter vill du veta att någon annan kille har vart och kört in sin kuk i din tjej och fyllt henne med sperma? Vorre de inte ganska mycket mysigare om hon var oskuld ? Det är mycket vackrare med oskulder.

Och sen är de nog bara ett av skällen det finns många som att de inte skall bli engångs sex som slutar med gravideteter och sjukdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Inte råd...? Skulle griskött vara dyrare än lammkött eller vadå? 0.o

Det spelar ingen roll vad dem sa, det var på något sätt så de gjorde. Det kunde vara så att de tyckte det var äckligt, eller så var det att det fanns många lamm fast då inte många grisar = efterfrågan stiger (dyrare).

Pm_is_back:

har gud skapat dem medan han glömt vissa saker i kvinnornas kropp?

Jag vet inte om du är väldigt trög, jag tror inte på Gud så jag kommer inte ge dig något övermänskligt svar - om du nu är troende eller håller på med ett religionsarbete. Men i alla fall, sjukdomar kan skapas av olika anledningar. Men om man har oskyddat sex, om man smittar, baktier, om man dricker orent vatten osv.

Den "övermänskliga" orsaken skulle vara Pandoras box, Satan och konsekvenser för "dessa kvinnors" synder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

hmm ja tänk efter vill du veta att någon annan kille har vart och kört in sin kuk i din tjej och fyllt henne med sperma? Vorre de inte ganska mycket mysigare om hon var oskuld ? Det är mycket vackrare med oskulder.

vad snakkar du om? jag fattar inte vf gug(skaparen) har skapat kvinnor så at de får mens, de är svagare och de har så vacker skal men det är mkt som fatas. typ varför oskuld? den här ordet stör många sig på.. varför får de så många sjukdomar jämfört med killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Jag vet inte om du är väldigt trög,

Du är trög at du inte fattar min fråga! det fanns en anledning till att muslimer inte äter kött. de vet själva inte om det men det var ju sant ändå!!! asså skit i ! dumt o fråga en dum person 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

(skaparen) har skapat kvinnor så at de får mens

Det är inte. Mens är en biologisk process som sker för de flesta en gång i månaden. Dess syfte/orsak vet just jag inte om, men läkare vet.

Pm_is_back:

varför får de så många sjukdomar jämfört med killar?

Källa/teori?

Pm_is_back:

det fanns en anledning till att muslimer inte äter kött

Jag skrev ju varför i mitt förra inlägg din mammut. Läs mina inlägg istället.

http://www.islamguiden.com/gris.shtml

Pm_is_back:

de vet själva inte om det men det var ju sant ändå!!!

Jag vet inte hur gammal du är men den där meningsuppbygnaden och vad du tänkte när du skrev den kan inte en Gud förklara. Vad fan säger du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

Kablash: Att man inte ska ha sex för skoj skull utan bara för att göra barn. Och barn ska man skaffa när man är gift. Tror jag iaf

Det måste vara ngt djupare...

Du menar nog något mer overkligt, sagoaktigt och helt onödigt... Eller?


   
SvaraCitera

Åtta:

Whut? Menar du att det är vanligare med könssjukdomar hos kvinnor?

kvinnor har lättare för att bli smittade iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Källa/teori?

men jag sa ju .. läs hela tråden

KKARIM:

Jag skrev ju varför i mitt förra inlägg din mammut. Läs mina inlägg istället.

men jag håller med dej idiot. ser du ngn frågetecken? ärru trög?

KKARIM:

Jag vet inte hur gammal du är men den där meningsuppbygnaden och vad du tänkte när du skrev den kan inte en Gud förklara. Vad fan säger du?

Muslimerna vet förmodligen inte varför griskött är förbjudet inom deras religion men anledning till att den är förbjudet är ju nu acceptabelt!
Svårt o fatta? tröghet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

Muslimerna vet förmodligen inte varför griskött är förbjudet inom deras religion men anledning till att den är förbjudet är ju nu acceptabelt!

Ja, för att Gud har sagt att man inte skall äta griskött. Det är anledningen?

Pm_is_back:

men jag håller med dej idiot. ser du ngn frågetecken? ärru trög?

Här var man diplomatisk. Du kunde bara sagt att du höll med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Det är anledningen?

nej att det blir mask o sen canceer elelr vad det var du skrev....
läser du dina egna meningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

nej att det blir mask o sen canceer elelr vad det var du skrev....
läser du dina egna meningar?

Ja, men det är bara argument mot att det är bra. "Gud sa det" räcker inte för vissa. Därför kommer dem med halvdana förklaringar om att gris är dåligt för kroppen och skapar diverse felheter. Att människor i islamiska världen drabbas mindre av XXX medan i den kristna drabbas mer.

Den egentliga förklaringen är: Gud har sagt så och det är en principsak. De äter inte griskött. Medan du ändå är på kan du väl ändå fråga varför de måste stena folk. "Hur ska jag göra det?", jo, gå till en buske och bränn upp den sedan börja prata med den.


   
SvaraCitera

KKARIM:

Jag gillar gris

Snacka om att det märks att du inte gillar islam. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dödgrävarn:

Snacka om att det märks att du inte gillar islam.

Varför skulle jag gilla ett trosystem som hänvisar till stening?

Fast mina föräldrar, min släkt - hela, är muslimer[bigsmile]. Tur att jag inte är tjej, (skulle förmodligen ligga i marken just nu stenad till döds[n]).


   
SvaraCitera