Aviseringar
Rensa alla

oskyddat


Ämnesstartare

jag har slutat med p-piller sedan ca 4 månader tbx, sen dess har jag och min pojkvän haft oskyddat. har bara blivit så.. fast han har aldrig kommt i mig utan vi slutar alltid precis innan. hur stor chans är det att man blir med barn om han inte kommer i mig, dum fråga men asså kommer det något innan han kommer? lite rörigt blev det där men aa.


   
Citera

inte så stor chans. men man kan aldrig vara helt säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stor risk. Det kan fortfarande komma spermier i dig innan.

Dessutum, Hur kul är det att avbryta just då?


   
SvaraCitera

Wikingline:

jag har slutat med p-piller

Varför då om du nu har pojkvän? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan väl komma försatser och så.. inte så säker metod liksom! i vilket fall som helst....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Varför då om du nu har pojkvän?

För jag slutade med det i sommras när jag gick upp till 76 kilo i våras. gick ner 28 kg när jag slutade och började motionera. så p-piller skrämmer mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridachoke:

inte så säker metod liksom!

haha nej verkligen inte! men äter ju som sagt inte p-piller och med kondom försvinner ju typ känslan, sen himla bökigt .. vet du något annat bra preventivmedel ? fast de flesta äter väl p-piller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikingline:

et du något annat bra preventivmedel ?

Jag hatar jävla barnmorskor och skit som aldrig kan informera om hormonfria preventivmedel. Kopparspiral är jättebra, om du inte redan nu har väldigt riklig mens, för man blöder mer kraftigt av sådana. Pessar fungerar också [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikingline:

han har aldrig kommt i mig

Det är klart att du kan bli gravid ändå.. Det kan finnas spermier i försatsen, och teoretiskt sett så räcker det ju bara med en ända så blir man gravid..

Unexpected:

Kopparspiral är jättebra, om du inte redan nu har väldigt riklig mens, för man blöder mer kraftigt av sådana. Pessar fungerar också

Lyssna på Unexpected, hon är bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Lyssna på Unexpected, hon är bra

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikingline:

Inte allt för stor risk men fortfarande en ganska stor risk[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

[blush]

Det är sant, though [cute] Varannan smart kommentar man läser verkar vara från dig.. Får en annan att känna sig så där lagom duktig.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Kopparspiral

är det inte kopparspiral och pesar som nån läkare/barnmorska måste skjuta upp liksom? eller hur går det till [cute] känns inte så lockande men klart jag måste ha något snart.. har du testat något av dem?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikingline:

är det inte kopparspiral och pesar som nån läkare/barnmorska måste skjuta upp liksom?

Alla har har pratat med säger att det är i princip smärtfritt iaf [smile]

Wikingline:

har du testat något av dem?[smile]

Nej, min barnmorska tyckte tydligen att det var överflödigt att rekomendera någonting förutom p-piller och p-stav [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför chansa när man VET att risken är STOR att man blir gravid!!?

Oskyddat samlag = Planerad graviditet, OAVSETT om ni vill ha barn eller inte.


   
SvaraCitera