Aviseringar
Rensa alla

Osthyveln ar tillbaka!


Ämnesstartare

Var ett tag sen jag loggade in har nu, men nar jag sag den har artikeln var jag bara tvungen att dela med mig av mitt fynd.

En hallandsk polis har gjort det igen, den kanda osthyveln har kommit fram igen, denna gangen ar det Sten Bengtsson som tagit fram den.
En annan bedrift han lyckades med for ett par ar sedan var att under ett forhor bryta fingret pa en femton-aring[y] Det var iofs langesen och har inte riktigt med saken att gora, men det sager lite om hans person...

Varje gång man använder cannabis är det som att ta en osthyvel och skära bort lite av hjärnan, den delen kommer aldrig tillbaka, säger Sten.
http://hallandsposten.se/nyheter/hylte/1.815014-manga-hyltebor-anvander-droger

Han tror att det går att motverka att drogen breder ut sig ännu mer om samverkan mellan polis, skola, föräldrar och övriga allmänheten förbättras.
– Alla invånare har ett stort ansvar, det gäller att vara aktiv och uppmärksamma tecken på drogpåverkan.
Nagon annan som far DDR-vibbar?

Tror ni missbruket av Dodsdrogen Cannabis kommer minska i Hylte nu nar Sten har varnat dem for osthyveln?


   
Citera

nej


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta

Förutom osthyveln så finner jag även denna passage intressant:

Bengan:

Enligt honom fungerar cannabis som en inkörsport till andra, tyngre droger för många och är dessutom beroendeframkallande. Ungefär en av tio som testar blir så pass beroende att det krävs behandling för att de ska komma ur missbruket.

Om han bara var någon random polis som blivit intervjuad så var det väl en sak att han häver ur sig dynga, men snubben jobbar ju som "droginformatör". [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om han bara var någon random polis som blivit intervjuad så var det väl en sak att han häver ur sig dynga, men snubben jobbar ju som "droginformatör".

Jo, hade varit kul att se vart han fatt de siffrorna ifran och om han pa nagot satt kan backa upp vad han sager.
Skrammade att de fortfarande matar folk med uppenbart bullshit...annu mer skrammande ar att den fria median i Sverige inte ifragasatter det alls utan bara publicerar allt som sanning.

Nar ska de inse att deras skitsnack inte minskar narkotikaanvandandet, dags att prova en annan approach snart?


   
SvaraCitera

Haha, roligt att han är 'droginformatör'. Att använda sig av skrämselpropaganda är på intet vis att informera. Eller det kanske det är, jag vet inte.[rolleyes]


   
SvaraCitera

hixaren:

Tror ni missbruket av Dodsdrogen Cannabis kommer minska i Hylte nu nar Sten har varnat dem for osthyveln?

iddqd:

P-P-P-POST COUNTT!![mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Förstår inte hur allmänheten kan vara så blåsta. Det är som om vi vore tillbaka på medeltiden, då kyrkan och kungen kunde säga vad som helst och bli trodda. Att Upplysningen inte är över än står ganska klart.


   
SvaraCitera

Åhh, den beryktade osthyveln! Nu fattas bara apelsinpsykosen!


   
SvaraCitera

hahahahhahaha HAHAAH [bigcheers]


   
SvaraCitera

Åtta:

en av tio som testar blir så pass beroende att det krävs behandling för att de ska komma ur missbruket.

Jag tror faktiskt det kan stämma, men inte för att det är beroendeframkallande utan för att personen inte vill sluta.

Cannabis är ju lite lurigt, när man väl börjat röka mycket så börjar ju ofta de intressan man gillat innan att bli tråkiga och man blir lite "kär" i drogen och inte vill sluta.


   
SvaraCitera

​ http://www2.sydsvenskan.se/lund/article888309/Spice---cannabisdrogen-saljs-over-disk-​i-Lund.html

om att bruka rökmixar:

"Det är inte speciellt nyttigt, det är som att hyvla hjärnan med en osthyvel, säger Thomas Lundqvist, forskare och psykolog på Rådgivningsbyrån för narkotikafrågor i Lund."

[zzz]


   
SvaraCitera

Citera mig så jag kan läsa detta ikväll så kanske jag kan berätta något skoj/hemskt.


   
SvaraCitera

iddqd:

Citera mig

done


   
SvaraCitera