Aviseringar
Rensa alla

Otorra läppar?!


Ämnesstartare

Hur ska man få o torra läppar utan att använda t.ex. läppsyl? Hört att läppsyl suger bort allt vatten vi har i läpparna så det blir torrt, så använder helst inte det. Hur får man typ röd mörka läppar, eller mycket rosa? Menar då att man har färg på läpparna, mina är bara ljus rosa och ser torra ut, vad ska jag äta och vad är det jag ska göra för att få "fina läppar" ?


   
Citera
Ämnesstartare

använd ett bra läppbalsam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123: Hört att läppsylen suger bort allt vatten vi har i läpparna så det bara blir torrt

Låter som kvalificerat skitsnack. Skaffa en bra läppsyl och drick ordentligt.


   
SvaraCitera
KSENIA

FÖRSVARETS!


   
SvaraCitera
penja

vissa läppsyl innehåller massa alkohol som torkar ur i slutändan. men försvarets hudsalva eller carmex läppbalsam är superbra! diggar carmex, den innehåller mint så det sticker lite i läpparna i början. men det är på nåt vis skönt 


   
SvaraCitera
penja

angående carmex har jag bara provat det som är i burk, inte på tub. 


   
SvaraCitera
seasaw

honung funkar bra


   
SvaraCitera
seasaw

obs inget skämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick vatten och använd försvarets. Finns inget bättre.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

OBS använd ej Försvarets OM du är jordnötsallergiker.. innehåller jordnötsolja nämligen Gråter så jag har aldrig kunnat bli frälst av denna omtalade salva Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: OBS använd ej Försvarets OM du är jordnötsallergiker.. innehåller jordnötsolja nämligen Gråter så jag har aldrig kunnat bli frälst av denna omtalade salva Tumme ned

Använder detta, fungerar bättre än något Apoteket erbjuder.

http://www.thebodyshop.se/ansikte/laeppar/vitamin-e-lip-care-spf-15.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
OBS använd ej Försvarets OM du är jordnötsallergiker.. innehåller
jordnötsolja nämligen Gråter så jag har aldrig kunnat bli frälst av
denna omtalade salva Tumme ned

Använder detta, fungerar bättre än något Apoteket erbjuder.

http://www.thebodyshop.se/ansikte/laeppar/vitamin-e-lip-care-spf-15.aspx

Förutsatt att du tål kokosnöt.


   
SvaraCitera
SOMBI

när dina läppar slutar vara torra kanske de får lite färg ska du se.


   
SvaraCitera

en bra tumregel är att mineraloljor inte är bra för huden. de vanligaste märkena är fullproppade med vaselin, och det återfuktar inte huden utan fungerar som ett lenande "plåster" mer eller mindre. tex weleda har bra lypyl med typ sheasmör om jag inte minns fel. jättebra.

enda lypsylet med mineralolja jag provt som faktiskt hjälper är carmex. väldigt bra. i burk. kostar ca 30 kr och är jättedrygt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt - försvarets.


   
SvaraCitera