Aviseringar
Rensa alla

Otränad till tränad


Ämnesstartare

image.jpgOm man är otränad och börjar träna 5-6 dagar i veckan, hur lång tid ungefär tar det att få en sån här kropp? T.ex om jag springer 30 minuter sen gör mag, ben, arm övningar osv i 30 minuter 5-6 dagar i veckan alltså 60 minuter träning 5-6 gånger i veckan. Måste jag träna mer eller på något annat sätt för att snabbare få resultat. I nuläget har jag inte råd att gymma. Jag äter ca 2000 kcal om dagen och inget godis eller annat sött. Jag är inte överviktig eller tjock, men man ser att jag har fett då magen hänger och armarna fladdrar. Jag väger 55kg och är 171cm lång. 


   
Citera

Beror nog på hur din egen kropp ser ut för tillfället samt dina gener.


   
SvaraCitera

NormalviktigtDitt barns BMI är 18,81
Detta betyder att ditt barn räknas som normalviktigt.
Beräkningen utgår ifrån att ditt barn är exakt 14 år gammal.

Observera: Testet undersöker inte om ditt barn är underviktigt.


   
SvaraCitera

På rätt sätt går det att nå på ett halvår. Chansen att du gör det på rätt sätt är dock minimal. Du bör därför söka mer fakta och råd från bättre vetande.


   
SvaraCitera

Ditt mål bör inte vara att gå ned i vikt, du ligger på gränsen till undervikt och det är inget att sträva efter. Stirra dig inte blind på siffror, mår du bra är det ingen fara. Var försiktig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Ditt mål bör inte vara att gå ned i vikt, du ligger på gränsen till undervikt och det är inget att sträva efter. Stirra dig inte blind på siffror, mår du bra är det ingen fara. Var försiktig! 

Mitt mål är inte att gå ner i vikt. Mitt mål är att få en platt vältränad mage och en fastare kropp och större rumpa sen om jag går ner eller upp i vikt bryr jag mig inte om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
På rätt sätt går det att nå på ett halvår. Chansen att du gör det på rätt sätt är dock minimal. Du bör därför söka mer fakta och råd från bättre vetande.

Varför är chansen minimal att jag gör det på rätt sätt?


   
SvaraCitera

du väger 55 och är 171 och du tycker att du inte är smal? beror ju på hur du är byggd i för sig men jag är 172 och väger 60 och är vältränad/smal? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxcvbnm:
du väger 55 och är 171 och du tycker att du inte är smal? beror ju på hur du är byggd i för sig men jag är 172 och väger 60 och är vältränad/smal? 

När jag ställde mig på vågen fick jag också en chock, trodde jag vägde minst 60kg. Men att jag inte är smal kan bero på att jag har aldrig tränat i hela mitt liv och har nästan alltid ätit massa godis och sötsaker. Jag har inga muskler bara fett, jag orkar knappt göra armhävningar när jag står på knä.


   
SvaraCitera

Tror inte det är så bra för kroppen att träna så mycket varje vecka. Egentligen ska man ha iallafall en dags vila mellan träningarna för att inte träna sönder kroppen. Tror att du kommer nå resultat som synd hyfsat snabbt med tanke på att du förmodligen är ganska smal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxcvbnm: beror ju på hur du är byggd i för sig men jag är 172 och väger 60 och är vältränad/smal? 

Hur smal är du? Har du platt mage, magrutor osv? Vad har du för kroppsform?


   
SvaraCitera

det blir förmodligen mer hållbart om du låter det ta tid. både fysiskt och psykiskt.
att utsätta kroppen för en sådan stress som din träning beskriver (för en ovan och sedan innan otränad person) är inte bra.
börja försiktigt och känn efter vad som fungerar för just din kropp.


   
SvaraCitera

zxcvbnm: jag är 172 och väger 60 och är vältränad/smal? 

Då vet man det Cool


   
SvaraCitera

Man bör gå upp i vikt (muskelmassa) och man vill se tränad ut och då ska man inte fokusera på konditionsträning utan styrketräning


   
SvaraCitera
time
 time

Stirra dig inte blind på reklambilder eller bilder från photoshoots. Alla kroppar är olika. Dessutom ligger tjejen på bilden ner, när man ligger på rygg blir magen automatiskt tio gånger plattare. 


   
SvaraCitera