Aviseringar
Rensa alla

Otrogen?


Ämnesstartare

Hej på er.. 

Jag och mitt ex gjorde slut förra månaden. Vi har ändå haft kontakt efter det, pratat i telefon flera gånger om dagen och även träffats ett par gånger som vänner. Han vet om att jag har känslor för honom, och att jag vill försöka igen. 

Nu till problemet. I helgen låg jag  med en kille. Jag var inte full eller något och jag vet inte varför jag gjorde det. Killen jag låg med är nära vän med mitt ex. Borde jag berätta något? Har jag varit otrogen? Vi har ju gjort slut. 

Dagen efter ringde mitt ex mig och berättade att han också har känslor för mig. 

Hur borde jag göra? Behöver hjälp. 


   
Citera

Rosaelifant: Killen jag låg med är nära vän med mitt ex. Borde jag berätta något? Har jag varit otrogen? Vi har ju gjort slut.

Risken är ganska stor att ditt ex kommer få reda på det om dom är nära vänner. Men jag tycker du inte borde berätta något utan bara vänta och hoppas han inte får reda på det, kan låta illa men så är det.


   
SvaraCitera

Rosaelifant: Har jag varit otrogen? Vi har ju gjort slut.

Du svarade just på din egen fråga. Det är inte ovanligt att man ligger med andra när man kommit ur ett förhållande. Du behöver inte berätta om du inte vill det, känns som att det skulle skapa mer problem bara. Speciellt just nu.

Frågan är ju varför ni gjorde slut om ni har känslor för varandra, ska ni bli ihop igen? Skulle ni bli ihop igen kan jag se en poäng i att han får reda på det just för att det är hans vän, men det är fortfarande inte nödvändigt. Och i så fall kanske vännen skulle berätta det för honom, och inte du, eftersom de faktiskt är kompisar (ni var ju inte ens tillsammans då det hände).


   
SvaraCitera

Ni har gjort slut och du ligger med en annan. Anser du verkligen att det är att vara otrogen?

Svar: nej du har inte varit otrogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:
Ni har gjort slut och du ligger med en annan. Anser du verkligen att det är att vara otrogen?

Svar: nej du har inte varit otrogen

Jag har dåligt samvete och ångrar mig som fan, och just nu så känns det som att jag har varit otrogen. Det känns också som mitt ex kommer bli sur..


   
SvaraCitera

Tänk dig in i hans situation och utgå ifrån det.
Om du var han hur hade du velat att du skulle agera?


   
SvaraCitera

Rosaelifant: Borde jag berätta något? Har jag varit otrogen?

Jag anser inte att du har varit otrogen. Och att berätta är helt upp till dig, men jag skulle nog tycka det kändes bäst att förklara på direkten, betydligt bättre att ditt ex hör det från dig istället för denne killen vid nåt senare tillfälle!!

Rosaelifant: Dagen efter ringde mitt ex mig och berättade att han också har känslor för mig. 

Hur borde jag göra?

Vem har du mest känslor för? Du ska gå helt efter dina känslor!! Känner du inget så dissa båda! 


   
SvaraCitera

Nä. Ni hade ju gjort slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem har du mest känslor för? Du ska gå helt efter dina känslor!! Känner du inget så dissa båda! 

Jag känner inte ens han jag låg med, så den enda jag har känslor för är mitt ex.. Problemet är att han kanske inte vill ha något med mig att göra om jag berättar det. 


   
SvaraCitera

Rosaelifant: Problemet är att han kanske inte vill ha något med mig att göra om jag berättar det.

Ja.. Berätta bara och gå vidare..


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Jag har dåligt samvete och ångrar mig som fan, och just nu så känns det som att jag har varit otrogen. Det känns också som mitt ex kommer bli sur..

Ja och med all rätt. Håll ihop benen i fortsättningenIcke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Ja och med all rätt. Håll ihop benen i fortsättningenIcke!

Han är ju fortfarande mitt ex. Borde jag inte ha rätt att ligga med vem jag vill när vi har gjort slut? 


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Han är ju fortfarande mitt ex. Borde jag inte ha rätt att ligga med vem jag vill när vi har gjort slut? 

Jo det har du. Alltså ska du släppa honom, undvik därför kontakt så gott det går tills du kommer över honom. Och ja, det går. För övrigt är man en jävla fittig polare om man gör sådär, iallafall så snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Jo det har du. Alltså ska du släppa honom, undvik därför kontakt så gott det går tills du kommer över honom. Och ja, det går. För övrigt är man en jävla fittig polare om man gör sådär, iallafall så snart.

Men jag har ju känslor för honom, och vi ska försöka igen. Tänker berätta det för honom nästa gång vi ses, och sen hoppas på att han inte blir sur. 


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Men jag har ju känslor för honom, och vi ska försöka igen. Tänker berätta det för honom nästa gång vi ses, och sen hoppas på att han inte blir sur. 

Aja, ditt val. Ett korkat val då det enda rätta när man gör slut är att gå vidare men försök du.


   
SvaraCitera