Aviseringar
Rensa alla

Otrohet?


Ämnesstartare

Förstår inte varför folk vill leva i exklusiva/monogama förhållanden från första början. Om man är romantiskt eller sexuellt intresserad av fler än en person varför skulle man inte agera efter det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det är fel och svinigt (Du röstade på detta alternativ)

Tycker jag. Ger man sig in i ett förhållande så utgår man vanligtvis från att man inte ska vara med någon annan än just den personen. Om man känner att man inte klarar av att vara med endast en person ska man helt klart tala om det innan man inleder ett seriöst förhållande. Vad är problemet..


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Det är fel och svinigt (Du röstade på detta alternativ)

Borde vara livstids fängelse straff. 🙁

Läste i en tidning en gång att,
Så många har varit otrogna minst en gång i ett förhållande:
Stockholm------------ 41%
Skåne ---------------- 35%
Västra Götaland-------32%
Sverige-----------------35%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det är fel och svinigt (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tycker jag. Ger man sig in i ett förhållande så utgår man vanligtvis från att man inte ska vara med någon annan än just den personen. Om man känner att man inte klarar av att vara med endast en person ska man helt klart tala om det innan man inleder ett seriöst förhållande. Vad är problemet..

Problemet är att det är så socialt oacceptabelt att ha öppna förhållanden i våran kultur skulle jag säga. En rest ifrån kristendommen i guess...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det är fel och svinigt (Du röstade på detta alternativ)

[mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Problemet är att det är så socialt oacceptabelt att ha öppna förhållanden i våran kultur skulle jag säga. En rest ifrån kristendommen i guess...

Mm lite skärpning får det väl vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså det är ganska komplicerat, förståeligt på ett sätt men vidrigt på ett annat [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

beror på situationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det är fel och svinigt (Du röstade på detta alternativ)

SaltaKätzchen:

Borde vara livstids fängelse straff. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Inget fel att vara otrogen
(Du röstade på detta alternativ)

Bara kul att få doppa i något annat ibland ju[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Problemet är att det är så socialt oacceptabelt att ha öppna förhållanden i våran kultur skulle jag säga. En rest ifrån kristendommen i guess...

Va? Det känns ju som alla förkastar monogami nu för tiden och vill ha öppna förhållande osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Va? Det känns ju som alla förkastar monogami nu för tiden och vill ha öppna förhållande osv

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Nej.

Folk ur den kretsen jag pratar med på internet verkar se monogami som sjukt och fel fel fel [confused]
(förvisso så har det varit på helgons forum, där ska ju alla vara så alternativa [no-no])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det är fel och svinigt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera