Aviseringar
Rensa alla

Otrohet


Ämnesstartare

Jag undrar hur ni ser på otrohet. Är det helt oacceptabelt eller kan det vara okej i vissa situationer?

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i snart ett och ett halvt år. Jag har varit otrogen flera gånger. Jag är väl en person som behöver mer spänning och fart, och jag tycker sex är spännande.

Om jag inte hade träffat andra killar så är jag säker på att vi hade gjort slut för längesedan. Jag hade blivit uttråkad eftersom spänningen försvinner rätt snabbt i ett förhållande. Samtidigt så älskar jag min pojkvän. Det är svårt.

Disskutera.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

vet han att du har varit otrogen?
skulle få dåligt samvete om jag var det iaf
skulle hata killen som var otrogen mot mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är ruttet av dig att slösa bort din pojkväns tid. Om han nu inte vet om det.

Okej tycker jag väl inte att det är, men kan väl ibland vara förståeligt ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han vet alltså inte om att du haft sex med fler än honom? Och du vet inte vad han tycker om det?

Oacceptabelt för min del iaf, även om jag älskar honom. Har jag gett mig in i ett förhållande förväntar jag mig att han respekterar mig och att jag kan lita på honom. Även om jag skulle bli förkrossad, arg, ledsen etcetc skulle jag tänka att jag klarar mig utan honom. Skulle nog inte klara av hans närhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otrohet är aldrig okej, eftersom det handlar om att svika och gå bakom ryggen.För mig är tillit det viktigaste. Ska man sexa med andra så ska det vara en överenskommelse mellan bägge parterna i förhållandet, enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligen är väl otrohet aldrig accepterat.
Men jag förstår hur du tänker. I ett förhållande så blir sexet snart tråkigt, och då vill man kanske ha någon ny att ligga med?

Vad skulle du känna/tänka om han var otrogen mot dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker absolut inte det "kan vara okej i vissa situationer".
Om det händer så kan det förlåtas - men det är nog svårt.
Tycker synd om din pojkvän och att du är dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle dumpat dig direkt om jag varit han


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vet han att du har varit otrogen?

Nej. Då hade han gjort slut. Men det skulle förstöra honom, och det skulle det göra om jag gjorde slut också. Vilket jag hade gjort om jag inte varit otrogen.
Jag vet, jag hade hatat honom också. Men jag säger inte att det jag gör är rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om det händer så kan det förlåtas - men det är nog svårt.


   
SvaraCitera

Om han vet om det och är okej med det ser jag inte något problem.

En annan sak är det ju om han inte vet någonting, då tycker jag verkligen inte att det är okej att du upprepade gånger haft sex med andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Nej. Då hade han gjort slut. Men det skulle förstöra honom, och det skulle det göra om jag gjorde slut också. Vilket jag hade gjort om jag inte varit otrogen.

öh ok............ [shake] tror han mår bättre av att ha en flickvän som är trogen och jag tkr att du ska satsa på singellivet tills du blir nöjd. men de tär ju min åsikt, du gör som du vill.. typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Är det helt oacceptabelt

Nintendo:

Otrohet är aldrig okej

never okey! [no-no]

cigarettejob:

sex är spännande.

lighterboy:

I ett förhållande så blir sexet snart tråkigt,

och ni undrar varför vissa avstår från sex tills de är gifta? 🙂 jo enkelt förklarat, för att ha något spännande o längta efter ist för att få den överstökad innan [y]

cigarettejob:

Men jag säger inte att det jag gör är rätt.

varför ens göra något som man inte ens vet är rätt? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tycker absolut inte det "kan vara okej i vissa situationer".
Om det händer så kan det förlåtas - men det är nog svårt.
Tycker synd om din pojkvän och att du är dum.

Det är klart att jag är dum mot honom eftersom jag gör som jag gör. Det är jag medveten om. Men jag har det hellre såhär än att göra slut med honom.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

LightInDarkness:

varför ens göra något som man inte ens vet är rätt?

Gör du bara saker som är rätt?


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska göra slut med honom.

Det låter ju på dig som att du nu bara är tillsammans med honom för att vara snäll, vilket inte riktigt är rätt orsak till att vara tillsammans med någon i min mening.


   
SvaraCitera