Aviseringar
Rensa alla

Otroligt torr hy


Ämnesstartare

Jag har riktigt torr hy och undrar vad det beror på och hur
jag kan bli av med det, om det går.
Har testat en massa krämer men det fungerar inte så bra det
heller. Har egentligen ingen lust att göra min hy "beroende" av
krämer heller, men ska testa babyolja.


   
Citera
Ämnesetiketter
jonta

fjeak:

Jag har riktigt torr hy och undrar vad det beror på och hur
jag kan bli av med det, om det går.

Kanske har med din kost att göra?
http://www.biopatihalsan.com/faktasida.htm


   
SvaraCitera

gå till en hudterapeut som kan göra en undersökning och visa dig precis vad du ska ha till din hy [smile] har jag fått göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Kanske har med din kost att göra?

Tvivlar på det, äter väldigt varierat och mycket grönsaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

gå till en hudterapeut som kan göra en undersökning och visa dig precis vad du ska ha till din hy [smile] har jag fått göra.

Det kanske man skulle göra, tack!:)


   
SvaraCitera

fjeak:

Det kanske man skulle göra, tack!:)

np!


   
SvaraCitera
jonta

puckoboll:

har jag fått göra.

Vad sa den då? [party]


   
SvaraCitera

Image
Den funkade för mig direkt i alla fall [y]

bilden funade ju jättebra...[tired] aja, ACO special Care hette den


   
SvaraCitera

jonta:

Vad sa den då?

att den var yttorr (yt-torr, såg fucked up ut [crazy]), och att jag inte skulle använda rengöringskräm mer än på kvällen, bara vatten på morgonen. sen att jag peelade 1 gång/vecka för att den torra huden överst inte ska hindra fuktkrämen/ansiktsmask att tränga igenom och vårda [smile]
får man fråga vrf du undrar? 🙂


   
SvaraCitera
jonta

puckoboll:

att den var yttorr (yt-torr, såg fucked up ut [crazy])

[smile]

puckoboll:

får man fråga vrf du undrar? 🙂

Nä jag bara undrar, har själv inget problem (förutom att huden är fet) men kan ju vara bra att veta vad ett vanligt problem är och hur man löser det ^^ kunskap!

Hur mycket får man bort med vatten egentligen? För mig är det ju mest att huden blir fet och glansig, känns inte som att jag skulle göra annat än att gnugga runt det utan tvål.


   
SvaraCitera

brukar oftast vara ett problem för pensionärer ..
testa vaselin också


   
SvaraCitera

jonta:

Nä jag bara undrar, har själv inget problem (förutom att huden är fet) men kan ju vara bra att veta vad ett vanligt problem är och hur man löser det ^^ kunskap!

aha! ye, kunskap är makt[badgrin]

jonta:

Hur mycket får man bort med vatten egentligen? För mig är det ju mest att huden blir fet och glansig, känns inte som att jag skulle göra annat än att gnugga runt det utan tvål.

det vete sjutton, men att använda rengöring för ofta rubbar hudens ph-balans och gör den bara mer torr. men det är skönt att skölja med kallt vatten, man vaknar lite mer. men jag gnuggar inte, då blir man ju helt röd i huvet [blush] sköljer bara. sen tar jag ansiktsvatten & fuktkräm efter det, och huden har har faktiskt blivit bättre.
tvål ska du absolut inte använda, är helt åt helvete fel ph-balans! köp produkter för fet hy[smile]


   
SvaraCitera

isola:

brukar oftast vara ett problem för pensionärer ..

Elle är på krigsstigen 😀


   
SvaraCitera

Tickstart:

Elle är på krigsstigen 😀

[rolleyes]


   
SvaraCitera
jonta

puckoboll:

tvål ska du absolut inte använda, är helt åt helvete fel ph-balans! köp produkter för fet hy[smile]

jamen det är ju ansiktstvål såklart! [y]


   
SvaraCitera