Aviseringar
Rensa alla

Ouijabräde (Anden I Glaset)


Smilen
Ämnesstartare

Hur går det till? Har ni provat de. berätta era historier.
Vad köper man Ouijabräden?


   
Citera

Googla? Blink

Det är någon effekt som gör att ens undermedvetna flyttar på glaset som gör att man tror att det är ett spöke eller så har jag fel och det är min egna teori... xD


   
SvaraCitera

Om jag var du hade jag inte gjort det alls. Kanske verkar som en kul grej med adrenalinet och spänningen men jag känner många som påverkats negativt av det i efterhand , har själv testat som liten med papper och glas men det är ingenting som skulle falla mig in idag med tanke på konsekvenserna som MÖJLIGTVIS kan uppstå 🙂


   
SvaraCitera

tkr de verkar rätt spännande me tanke på konsekvenserna
typ om de hände nått så skulle de kanske kännas som ett bevis på att det finns något mer :O 


   
SvaraCitera

Smilen:
Hur går det till? Har ni provat de. berätta era historier.
Vad köper man Ouijabräden?

"Here’s how ideomotor action works. The planchette may seem to drag our hands along as it selects letters that spell out words, but it happens that muscular action does not always arise out of deliberate will or volition, or in fact, even upon our awareness. Our keen expectations for a certain outcome will sometimes direct the movements of our arms and hands as the planchette glides easily on felt-covered feet. This happens at a level that lies below our conscious attention. “Dousing” sticks or “divining” rods which also appear to move strangely on their own work in exactly this way by amplifying muscle movements. Whether we’re looking for buried pipes or for answers, though, subtle unacknowledged suggestions, not spirits, guide our actions. Yes, we select the letters ourselves in this game; it’s just that sometimes we don’t quite know that we do it or how we do it."


   
SvaraCitera

Känner mig för gammal för att testa sånt trams nu. hade varit mkt spännande när en var yngre tror jag!! påstådda hemsökta hus o sånt tyckte vi var jättespännande minns jag mmm, komiskt hur jävla skraj en kunde bli i grupp berättandes historier o så 


   
SvaraCitera

No waaay 


   
SvaraCitera

Vet ju att det är trams men vågar ej ändå uh


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

S3ON:
Känner mig för gammal för att testa sånt trams nu. hade varit mkt spännande när en var yngre tror jag!! påstådda hemsökta hus o sånt tyckte vi var jättespännande minns jag mmm, komiskt hur jävla skraj en kunde bli i grupp berättandes historier o så 

Du är redd.


   
SvaraCitera

Smilen:

Du är redd.

right


   
SvaraCitera

Tim


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Har det fungerat för er någongång?


   
SvaraCitera