Aviseringar
Rensa alla

Ouppfostrads jättestora livssimulator


Ämnesstartare

Det här är en textbaserad livssimulator. Vill du vara med så är det inte svårare än att anmäla sig i tråden. Om du vill kan du skriva ett land eller tidsepok (endast den befintliga världen räknas dock), så får du sätta igång där, eller om du valt bort det, så kör jag bara med 1 random land/tidsepok, såväl som stats som rankas från 1-12, i styrka, uthållighet, uppmärksamhet, intelligens och filosofi. Om du vill göra det ännu mer spejsat så kan du lotta på lite till, på huruvida du ska vara helt normal i andras tycke eller ha någon egenhet, såsom en mutation som kommer göra andra rädda för dig. Om du inte vill detta så behöver du inte specifiera det och du kommer bli alldeles mellanmjölksnormal. Tänk dig det lite grann som Rädda Barnens Livets Lotteri, fast mindre deprimerande. För till skillnad från Rädda Barnens kampanj kan du efter att jag dragit i livssimulatorsrullen påverka hur ditt liv kommer se ut i livssimulatorn. Efter att du fått din situation utlottad till dig ska du nämligen, också i denna tråden, skriva ned de handlingar du gör i livssimulatorn, varpå jag skriver resultat och eventuella konsekvenser.
Det var nog allt, tror jag. Sätt igång!


   
Citera
reben

fattar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
fattar inte

Du ser skuggor framför dina ögon. Det är mörkt och du har inte den blekaste aning om vad som pågår. Du fattar bara inte.
Förresten så är du i stenålderns Västeuropa. Din mor hade lindat in dig, det var därför du inte kunde se så mycket. Du känner hennes doft och känner dig lugn
Stats:
Styrka: 8
Uthållighet: 7
Uppmärksamhet: 5
Intelligens: 7
Filosofi: 6

Typ så liksom.


   
SvaraCitera

æ ??¿


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
æ ??¿

Du är nu en danskjävel, rättare sagt från 1200-talets Danmark. Du ifrågasätter mycket. Det är bra. Om man inte lever på medeltiden, vill säga. Din mor slog till dig för att du inte löd. Du får en extra poäng i filosofi.
Sty: 4
Uth: 7
Upp: 6
Int: 8
Fil: 8


   
SvaraCitera

aa          


   
SvaraCitera

okaj 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
aa          

Poff! Du är nu i antikens Rom. Vilket skulle inneburit orgier och annat skoj om du nu bara var äldre. Just nu är du ju som bekant bara ett spädbarn. Du får helt enkelt ta dig igenom ungdomens späda dagar först. Just nu befinner du dig i det lokala badhuset tillsammans med din familj.
Sty: 7
Uth: 9
Upp: 5
Int: 7
Fil: 6

En apas melankoli:
okaj 

Du befinner dig på en båt, men vart då? Spoilervarning: det är 1800-tal och din familj har bestämt sig för att utvandra till märkat. Båten gungar rejält, och trots att din mor har ett stadigt grepp om dig så hjälper det inte mot sjösjukan. Du blir rätt ängslig.
Sty: 5
Uth: 6
Upp: 7
Int: 6
Fil: 7


   
SvaraCitera

Vill va mä.


   
SvaraCitera

Ok     


   
SvaraCitera

give me


   
SvaraCitera

Ouppfostrad: Sätt igång!

give me


   
SvaraCitera

vill ha slumpad tidsålder och plats. stats:

styrka: 7
uthållighet: 9
uppmärksamhet: 4
intelligens: 7
filosofi: 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Vill va mä.

Du är nu i centrala Asien, cirka 1200-tal. Du är en del av ett ryttarfolk som drar sig västerut. Du är dock för ung för att hålla på med sånt. Men misströsta inte, du kommer lära dig att rida ganska snart.
Sty: 8
Uth: 7
Upp: 5
Int: 6
Fil: 4

presidente: Ok

Du är i västra Europa, cirka 1600-tal. Liksom de flesta på den här tiden försörjer din familj sig på jordbruk. Fadern är dock inte närvarande. Det är krig och han är rekryterad. Du är i stugan just nu.
Sty: 6
Uth: 7
Upp: 9
Int: 6
Fil: 7

S3ON: give me

Du är i Nordamerika, cirka 3000 år sedan. Din familj lever av att jaga präriens bisonoxe. Du sitter i gräset och leker för dig själv när en präriehund sticker upp huvudet framför dig. Vad gör du nu?
Sty: 7
Uth: 5
Upp: 8
Int: 6
Fil: 7

durga: vill ha slumpad tidsålder och plats.

Du är på Irland, cirka mitten av 1800-talet. Din familj, som är jordbrukare, är oroliga. Det har hänt något med skörden. De har pratat med andra jordbrukare i närheten och de har märkt av samma sak. Du vet inte vad som pågår, men du är ängslig.


   
SvaraCitera

Ouppfostrad: Du är nu i centrala Asien, cirka 1200-tal. Du är en del av ett ryttarfolk som drar sig västerut. Du är dock för ung för att hålla på med sånt. Men misströsta inte, du kommer lära dig att rida ganska snart.

Jag smyger upp sent på natten när jag märker att alla i byn sover, tar obemärkt en häst och leder ut den ur byn. Vid gryningens intåg rider jag ut på stäppen - vad möter jag där?


   
SvaraCitera