Aviseringar
Rensa alla

Ouppfostrads jättestora livssimulator


Ouppfostrad: Vad gör du nu?

Talar till den på ett språk den begriper, jag o hunden blir vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Jag smyger upp sent på natten när jag märker att alla i byn sover, tar obemärkt en häst och leder ut den ur byn. Vid gryningens intåg rider jag ut på stäppen - vad möter jag där?

Du märker att några vargar följer efter dig - att rida ensam var inte ett vist val. Som tur är har du en pilbåge och ett koger med pilar, men de är designade för en vuxen karl att använda. Tror du att du behärskar bågen, eller ska du försöka bli av med vargarna på ett annat sätt?

S3ON: Talar till den på ett språk den begriper, jag o hunden blir vänner.

Du stiftar ett bekantskap med präriehunden. Stammens schaman ser detta, och ser också potentialen i dig. Du får en lektion i det spirituella, och du tänker på din framtida reinkarnation. Kanske du kommer bli en präriehund när du reinkarneras? Du får en poäng i filosofi.


   
SvaraCitera

Jag vill testa ^^


   
SvaraCitera

Vill med. Mitt land måste va danmark 


   
SvaraCitera

Ouppfostrad:
Det här är en textbaserad livssimulator. Vill du vara med så är det inte svårare än att anmäla sig i tråden. Om du vill kan du skriva ett land eller tidsepok (endast den befintliga världen räknas dock), så får du sätta igång där, eller om du valt bort det, så kör jag bara med 1 random land/tidsepok, såväl som stats som rankas från 1-12, i styrka, uthållighet, uppmärksamhet, intelligens och filosofi. Om du vill göra det ännu mer spejsat så kan du lotta på lite till, på huruvida du ska vara helt normal i andras tycke eller ha någon egenhet, såsom en mutation som kommer göra andra rädda för dig. Om du inte vill detta så behöver du inte specifiera det och du kommer bli alldeles mellanmjölksnormal. Tänk dig det lite grann som Rädda Barnens Livets Lotteri, fast mindre deprimerande. För till skillnad från Rädda Barnens kampanj kan du efter att jag dragit i livssimulatorsrullen påverka hur ditt liv kommer se ut i livssimulatorn. Efter att du fått din situation utlottad till dig ska du nämligen, också i denna tråden, skriva ned de handlingar du gör i livssimulatorn, varpå jag skriver resultat och eventuella konsekvenser.
Det var nog allt, tror jag. Sätt igång!

Kör all in på min 🙂


   
SvaraCitera
mynona

Jag vill otroligt gärna med emfas


   
SvaraCitera