Aviseringar
Rensa alla

Our Climate is not Your Business! 23-26 maj!


Så långt bort. [tard]


   
SvaraCitera

Jag tror att du demonstrerar mot saker bara för att det är skoj att demonstrera, inte för att du faktiskt har några åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Så långt bort. [tard]

Hehe, typ 20 min för mig. 😛

Mawns:

Jag tror att du demonstrerar mot saker bara för att det är skoj att demonstrera, inte för att du faktiskt har några åsikter.

Jag tror att du är dum i huvudet och borde ge fan i att hacka ner på folk som engagerar sig politiskt för att försöka förändra saker, när du själv bara sitter hemma framför datorn hela dagarna och tycker saker. Hade jag inte haft några åsikter så hade jag fan inte varit engagerad i en politisk organisation, gått på möten varje vecka, varit med och arbetat i den långa processen det tar att få ihop sånna här grejer, etc. Jag har en jävla massa åsikter och jag är definitivt inte med bara för att få bråka. Idiot.


   
SvaraCitera

Mawns:

Jag tror att du demonstrerar mot saker bara för att det är skoj att demonstrera, inte för att du faktiskt har några åsikter.

Eh va? Demonstrationer är ett av få sätt för autonoma grupper att få uppmärksamhet (speciellt då media aldrig diskuterar autonoma grupper förutom om det är något med våld i) och säga vad de tycker.

Att diskutera på ett forum som du verkar tycka är att visa sin åsikt lönar sig oftast inte, då andra debattörer här är väldigt övertygade över sin sak. När man väl argumenterar här argumenterar man ju för att folk som inte har bestämt sig ska se ens åsikter.

Anarkismen använder direkt aktion. Det är självklart att God Konsument också använder sig av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu får jag väl min tråd låst eller något. [zzz] Jävligt onödigt sagt Mawns, trodde du stod över sånna dagiskommentarer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Tennsoldaten

Bra skrivet btw! [smile]


   
SvaraCitera

Vem i helvete bryr sig? Världen är redan dömd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Vem i helvete bryr sig? Världen är redan dömd.

Vem i helvete bryr sig om vad du går och inbillar dig?

Miljön är ett typiskt exempel på den enorma exploatering kapitalismen utgör, och på hur ologiskt den kapitalistiska marknaden är. Inser folk detta och börjar agera så kan det fortfarande förhindras.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Vem i helvete bryr sig om vad du går och inbillar dig?

Inse att världen redan är på väg mot undergång. Det som du, Isak och dina kamrater gör spelar ingen roll. Ifall ni vill förändra, ta till vapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Inse att världen redan är på väg mot undergång. Det som du, Isak och dina kamrater gör spelar ingen roll. Ifall ni vill förändra, ta till vapen.

Att ta till vapen när vi är i minoritet vore bara korkat, vi är en inte nån SMR-sekt om du trodde det. Jag är definitivt beredd att göra det, men jag är inte naiv nog att tro att jag skulle uppnå något den vägen utan att först bygga upp rörelsen.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Att ta till vapen när vi är i minoritet vore bara korkat

9/11? [cool]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Ses vi där?

mycket möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

9/11? [cool]

Exakt, det skulle fungera repressivt mot oss istället för att föra flytta fram våra positioner.

iosib:

mycket möjligt

Jag är jävligt pepp i alla fall! 😀


   
SvaraCitera

God Konsument:

Exakt, det skulle fungera repressivt mot oss istället för att föra flytta fram våra positioner.

Sluta vara så feg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Sluta vara så feg!

Sluta vara så korkad!


   
SvaraCitera