Aviseringar
Rensa alla

OUTHÄRDLIG SMÄRTA


Ämnesstartare

När jag stod och lagade mat blev jag plötsligt extremt kissnödig samt fick otroligt ont i nedre delen av magen.
Jag sprang på toaletten 10-15 ggr på en timme, den ihållande smärtan blev värre när jag kissade.

Okej, urinvägsinfektion

Smärtan tilltog och nu kissade jag blod.
P A N I K

Ringde sjukvårdsupplysningen där en sjuksyster gav mig ett nummer jag skulle ringa imorgon kl 8.00 och beställa en tid.
Hon sa att det inte var akut nu, OM jag inte hade feber, frossa eller ryggvärk.

Min hypokondriska sida skrek inombords att ryggen värkte och att feberfrossan låg runt hörnet.

Jag sa att jag antagligen skulle få frossa i vilket fall eftersom panikattacker, speciellt när de är utlösta av stress, inte är ett sällan förekommet tillstånd hos mig.
Hennes tonfall tyckte synd om mig då..

Jag skulle hursomhelst dricka stora mängder vätska och ta en värktablett.
Hon sa att jag skulle ha svårt att klara natten utan värktablett när jag sa att jag inte hade någon.

Jag sa att jag skulle gå in till någon granne, med risk att de tror att jag är pundare om jag kommer mitt i natten ser lidande ut och ber om piller.
Det tyckte sjuksystern var roligt -.-

Hur jag ska komma de 4 milen till sjukan imorgon med denna extrema smärtan och behovet att springa och pissa blod var 5e minut, är fan en gåta.

Jag tar på mig jackan och går till en nyinflyttad äldre kvinna på mitt våningsplan.

Efter lång tid börjar hon röra sig därinne och ett metalliskt ljud nära dörren hörs.
Bara jag fick några jävla piller fick det gärna vara ett skarpladdat gevär hon mixtrade med.

Hon öppnar (till synes obeväpnad) och jag får frågar om hon har en alvedon jag skulle kunna få.
Jag blir inbjuden i den mörka hallen medans hon stökar runt i köket och ropar massa saker om sitt krångliga lås.
Vi har ett samtal om lås ett tag, tills hon frågar om jag är en av dessa​​ kvinnor!!!!!
Jag nekar vänligt men bestämt och förklarar vilken lägenhet jag kommer ifrån.
Äntligen kommer hon och ger mig en halv karta Panodil 400mg, "så jag klarar mig"
Jag förklarade aldrig varför jag behövde dem, och hon frågade inte.

När jag gick in tog jag en och hoppades på resultat, så att jag slipper ha en knivskarp tilltagande nästan kräkframkallande smärta i urinröret.

btw så har jag avbrutit detta skrivande minst 10 ggr för att smärtsamt färga insidan av toastolen illröd.

Jag mår inte bra nu:(:(

ÄNDRAT 2009-04-12 18:58


   
Citera
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

tldr

?

JÄVLA SKIT:

[cry]

[cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh fyfan 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[cry][cry]

Låter inget vidare, fyfan. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

too long didn't read

käft

JÄVLA SKIT:

Låter inget vidare, fyfan. [cry]

det är det verkligen inte heller:(

oggelgoggel:

Oh fyfan 🙁

mm:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad] lider med dig. Urinvägsinfektion är fan inte bara [no-no]

En gång fick jag urinvägsinfektion när jag läste Den gröna milen, det var lite läskigt 😛


   
SvaraCitera

Det är för att du är en sån kättare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

lider med dig. Urinvägsinfektion är fan inte bara

En gång fick jag urinvägsinfektion när jag läste Den gröna milen, det var lite läskigt 😛

du gick till farbror doktorn sen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du gick till farbror doktorn sen?

Ja. När man kissar blod bör man nog inte låta bli [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja. När man kissar blod bör man nog inte låta bli

gjorde du det? man behöver inte kissa blod för att ha urinvägsinfektion vettu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch stackare. Hade något liknande igår, men det var nog inte urinvägsinfektion för då skulle det ha suttit i än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albatross:

Usch stackare.

[love]

Albatross:

Hade något liknande igår, men det var nog inte urinvägsinfektion för då skulle det ha suttit i än.

blodkissandet eller smärtan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krya på dig,jag måste ochså till sjukhuset, "sovgott" utan smärtor


   
SvaraCitera