Aviseringar
Rensa alla

Ovanliga fobier?


Ämnesstartare

Jag har varit sjukt rädd för ormar i hela mitt liv, och de senaste åren har det blivit värre, typ först blev jag rädd för ödlor & grodor och nu har känner jag ett sjukt obehag när jag ser maskar.

Såg en jättelång mask när jag gick till centrum idag och skrek till så att alla runt om mig kollade fett snett på mig.

Denna fobi är mycket opraktisk nu på hösten då jag grips av miniångestattacker när jag går till bussen efter en regnig natt, gaah.[cry]

Har ni några "onormala" fobier?


   
Citera
Ämnesstartare

Pedofobi - Rädsla för barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pedofobi - Rädsla för barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fobi för tjejer[blush]


   
SvaraCitera

Har fobi för idioter.


   
SvaraCitera

Futuresailor:

fett snett

Abooo broshan fettt!!!!!!!!!!----/&!"¤==/&##!

Har fobi mot störande personer i samma ålder, som beter sig som 7.


   
SvaraCitera

Jag är också rädd för ormar. Och för duvor. När jag var liten var jag rädd för svarta plastpåsar som satt på vägskyltar som skulle göras om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rädd för weed


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla som är rädda för saker verkar tro att de har en fobi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns sjukt många udda fobier.
Fobi för bomullstussar. Fobi för att en anka ska iaktta en. Fobi för bokstäver. Fobi för färgen röd. Osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har väl inte direkt någon fobi. Men jag är riktigt rädd för ormar. Jag var ute och orienterade en gång för länge sen. När jag stod på ett gräsområde som var "vattnigt" så slingrade det förbi en orm mellan mina fötter. Jag tjöt till och hoppade åt sidan, sen sprang jag till min kompis som också började skrika. Har hänt två gånger att en orm har slingrat mellan mina fötter[shake]
Clowner är något jag inte heller gillar, jag håller mig på avstånd från dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gargamelott:

Har hänt två gånger att en orm har slingrat mellan mina fötter

Hade dött. Har en riktigt ormfobi, såg en orm 3-4 meter från mig och grät av panik i ca 15 minuter, tog ytterligare 20-30 min innan jag var någorlunda lugn. Kan inte se en bild på en orm eller se en orm på tv utan att få panik. Undviker att gå i skogar/ställen nära skogar/högt gräs för att jag tror att jag slipper stöta på ormar då. Mår typ psykiskt dåligt av att vara i närheten av skogar och kan inte ens gå ut på min egen baksida hemma hos mamma pga att den ligger i typ skog.

Helt sjukt, och så säger alla att man ska sluta fåna sig, kan ej hjälpa det ens.


   
SvaraCitera