Aviseringar
Rensa alla

Ovanliga husdjur?


Ämnesstartare

har haft en liten kyckling som blev en vecka gammal [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade en fluga som husdjur när jag var yngre[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

har haft en liten kyckling som blev en vecka gammal

Vad gjorde du mot honom[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Hade en fluga som husdjur när jag var yngre[blush]

är hon en tjej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad gjorde du mot honom[sad]

vet inte [sad] jag tror att han behövde en mamma [sad] det var dock 8-9 år sen.

det första och det sista husdjuret jag har haft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

är hon en tjej?

du menar om jag tafsa på tuttisarna?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

du menar om jag tafsa på tuttisarna?[wink]

hah ne, undra barar om du har haft en tjej som husdjur nån gång[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

hah ne, undra barar om du har haft en tjej som husdjur nån gång

jag har ju några tjejer/slampor/horor/bitches inlåsta i källaren just nu, men det är inte så ovanligt, har väl dom flesta killarna?[shake]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Har du något ovanligt husdjur?

Vill skaffa ett husdjur.. en majsorm som ska heta maya. men när vet jag ej.


   
SvaraCitera

Jag har inga ovanliga djur just nu, om man inte kan räkna med tamråttor som ju inte är helt accepterade bland svenssons men blir allt vanligare.

Har haft lite ovanligt däremot. Flera arter av afrikanska jättelandsnäckor, bland annat några Achatina achatina blir upp till 30 cm i skallängd. Vinbergsnäckor har jag haft också, tror inte det är fullt så vanligt med vinbergare som importerats från Tyskland, med aningar från England 😛 Och så mina pannkakssniglar förstås - Veronicella sloanei, en art från Barbados. Häftiga små slemklumpar men ack så ömtåliga.

Gambiska jättekindpåsråttor är nog det ovanligaste jag haft. Helt underbara djur som jag absolut ska ha igen den dagen jag har större lägenhet - en GP passar verkligen inte i en etta om man vill kunna sova...

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

tamråttor

Kilowatt:

Gambiska jättekindpåsråttor

Det har jag också haft! [smile] Fast det var ett par år sedan och GP-råttorna var egentligen inte mina, tog hand om min dåvarande pojkväns i typ 3 månader.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det har jag också haft! Fast det var ett par år sedan och GP-råttorna var egentligen inte mina, tog hand om min dåvarande pojkväns i typ 3 månader.

Åfan! Vad var det för GP-råttor? Det fanns ju så få så de flesta känner man ju igen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Åfan! Vad var det för GP-råttor?

Ahah, ingen aning faktiskt. [bigsmile] Det var ju som sagt dåvarande pojkväns, men jag kan se om jag har kvar någon bild på dem. Det borde jag ha.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ahah, ingen aning faktiskt.

Asch, så kan det gå 😛


   
SvaraCitera
Zsasz

Definiera ovanliga husdjur, Har haft en massa reptiler, leddjur etc, Men spindlar/skorpioner är ju egentligen inte så överdrivet ovanliga..

Några av djuren jag haft: Pygme Kameleonter, Pilgiftsgrodor, Boa Constrictor, Kungssnok, Nätpyton, Brachypelma vagans, Theraphosa blondii (världens största spindel), Scolopendra subspinipes, Kejsar Skorpion, Latrodectus menavodi (svart änka), Babycurus gigas, Sphodromantis belachowski (Afrikansk Bönsyrsa) etc.

De flesta av dem är ganska vanliga.. T. Blondii och L. Menavodi är väll de ända jag skulle kalla relativt ovanliga i den listan..


   
SvaraCitera