Aviseringar
Rensa alla

p-piller


Ämnesstartare

hej jag vill börja med p-piller, men hur berättar jag det för min mor?


   
Citera

du behöver inte berätta det för din mor


   
SvaraCitera
Åtta

Jag föreslår följande:
- "Hej mor. Jag tänkte börja med p-piller. Kan inte du försöka påminna mig om att jag ska ta det varje kväll? Det vore ju tråkigt om jag glömde det. Framförallt så blir det ju krångligt att veta vem pappan är."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

du behöver inte berätta det för din mor

känns bättre att säga 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Jag föreslår följande:
- "Hej mor. Jag tänkte börja med p-piller. Kan inte du försöka påminna mig om att jag ska ta det varje kväll? Det vore ju tråkigt om jag glömde det. Framförallt så blir det ju krångligt att veta vem pappan är."

hahah okej jag ska köra på att säga så 😀


   
SvaraCitera

"Jag har skaffat p-piller så att du slipper bli mormor för tidigt, bra va?" [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

"Jag har skaffat p-piller så att du slipper bli mormor för tidigt, bra va?"

också bra att säga, men mamma kommer ba jaha utan mig, jag ba hehe


   
SvaraCitera

hejsanpådigdu:

också bra att säga, men mamma kommer ba jaha utan mig, jag ba hehe

Säg "Jag tänkte bara säga att jag skaffat p-piller. Tänkte mest att det är bra om du vet" då. För det är faktiskt bra om hon vet, om något händer dig och du inte kan svara på frågor själv så är det bra att hon vet vad du tar för tabletter. [smile]


   
SvaraCitera

"jag har börjat med p-piller"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Säg "Jag tänkte bara säga att jag skaffat p-piller. Tänkte mest att det är bra om du vet" då. För det är faktiskt bra om hon vet, om något händer dig och du inte kan svara på frågor själv så är det bra att hon vet vad du tar för tabletter.

ja tack 🙂 det känns faktiskt bättre att säga så får såga det, vet bara inte i vilket läge man ska börja 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl inga konstigheter? Hon borde vara glad att du är smart nog att vilja skydda dig.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera