Aviseringar
Rensa alla

P-piller


Ämnesstartare

Jag har ätit neovletta sedan ungefär April-Maj 2010, och under den tiden har jag gått upp 10 kg, fått mycket mer kurvor på kroppen som är på grund av p-pillrerna. Man får ju en massa extra hormoner när man äter pillrerna som bidrar till att man går upp vilket också är en biverkning.

Nu har jag en fråga till er, vet ni några p-piller eller minipiller man kan byta till som har mindre hormoner i sig men fortfarande ger lika mycket skydd vid samlag?


   
Citera
Ämnesstartare

cerazette


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

cerazette


   
SvaraCitera

Prata med någon på ungdomsmottagning, de har nog bättre koll än vi på vilka preventivmedel som passar för dig.


   
SvaraCitera

cerazette har inga biverkningar alls typ förutom utebilven mens men det är ju bara nais. för dom innehåller inget östrogen[y]


   
SvaraCitera

hannnah:

cerazette har inga biverkningar alls typ förutom utebilven mens

tycker dock att mitt humör är väldigt svängigt, fast är inte 100 på att det beror på dom [blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

dock att mitt humör är väldigt svängigt, fast är inte 100 på att det beror på dom

mitt humör är alltid lite svängit...så de kanske ja också fått lite av isf men utan att märka[rolleyes] men inga finnar och viktuppgång, det är ju najs iaf[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

izzabellaaa:

vet ni några p-piller eller minipiller man kan byta till som har mindre hormoner i sig men fortfarande ger lika mycket skydd vid samlag?

Jag tror barnmorskor på ungdomsmottagningen vet.

hannnah:

cerazette har inga biverkningar alls typ

Oregelbundna blödningar är inte så roligt [sad] plus att även mitt humör fakkade ur!


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Oregelbundna blödningar är inte så roligt plus att även mitt humör fakkade ur!

man får ju bara pyttelite... jättesällan. men det är ju somsagt olika för alla. jag får väldigt svårt biverkningar på medicin typ. kanske är därför jag inte märker stuff.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

izzabellaaa:

Man får ju en massa extra hormoner när man äter pillrerna som bidrar till att man går upp vilket också är en biverkning.

Du går ej upp av hormonerna. Du bara råkar äta lite mer kanske. Vilket iofs kan ha att göra lite med hormonerna.

izzabellaaa:

minipiller man kan byta till som har mindre hormoner i sig men fortfarande ger lika mycket skydd vid samlag?

Minipiller är ej lika säkra som kombination, men skillnaden är rätt marginell.


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

fått mycket mer kurvor på kroppen som är på grund av p-pillrerna.

Intressant. Tänkte precis starta en tråd om p-piller [smile]

Min fråga är, hur lång tid tar det innan ni fått ev biverkningar? Är mest intresserad av hur snabbt brösten ev växt [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

man får ju bara pyttelite... jättesällan.

För mig var det det som var jobbigt, hatade att inte ha koll på det haha. Tur att det finns olika piller[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

hur lång tid tar det innan ni fått ev biverkningar?

Tror jag kände av lite biverkningar efter nån månad med neovletta. Hormonerna kommer ju in i kroppen direkt så.


   
SvaraCitera

hannnah:

cerazette har inga biverkningar alls typ förutom utebilven mens men det är ju bara nais.

Enligt dig då eller?
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19971212000066&Doc...

Alla läkemedel har biverkningar. Även om alla biverkningar inte drabbar alla, självfallet.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Även om alla biverkningar inte drabbar alla, självfallet

ah menar på mig.[rolleyes]


   
SvaraCitera