Aviseringar
Rensa alla

p-piller?


Ämnesstartare

Jag skall skaffa p-piller nu. Och tänkte be om råd.
Vill ha ett som man inte går upp i vikt med, som inte ger en finnar och gärna förbättrar mensvärken?
någon som emd vet om yasim är bra? 🙂


   
Citera

tror inte riktigt man kan säga nån särskild sort som funkar för alla, för alla sorter påverkar olika på olika personer. men hoppas du hittar nått som funkar, har kompisar som äter neovletta och det funkade på det sättet som du beskriver på dom iallafall! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh,p-piller funkar olika för alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt, p-piller fungerar olika för alla.

Minipiller kan ju vara ett alternativ iom det är mindre hormoner i. Men man kan få mellanblödningar av dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheermeup:

Vill ha ett som man inte går upp i vikt med

det är inte p-pillrena som gör att du går upp i vikt. p-pillrena gör att du kan bli hungrigare och om du då börjar äta mer än vad du brukar kan du gå upp i vikt. När jag började med p-piller tipsade barnmorskan om att jag skulle se till att det fanns mkt frukt hemma så jag åt nyttigt om det skulle va så [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

det är inte p-pillrena som gör att du går upp i vikt. p-pillrena gör att du kan bli hungrigare och om du då börjar äta mer än vad du brukar kan du gå upp i vikt.

fast man kan bli svullen av p-piller = ser tjockare ut. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stellaluna:

tror inte riktigt man kan säga nån särskild sort som funkar för alla, för alla sorter påverkar olika på olika personer. men hoppas du hittar nått som funkar, har kompisar som äter neovletta och det funkade på det sättet som du beskriver på dom iallafall!

okej, tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

det är inte p-pillrena som gör att du går upp i vikt.

Jo men man kan svullna så man gr upp i vikt 🙂


   
SvaraCitera

cheermeup:

gärna förbättrar mensvärken?

Personligen har neovletta varit väldigt bra på att ta bort en hel del mensvärk för mig (dock inte allt tyärr), men p-piller fungerar som sagt olika för alla[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillajordgubben:

Personligen har neovletta varit väldigt bra på att ta bort en hel del mensvärk för mig (dock inte allt tyärr), men p-piller fungerar som sagt olika för alla

Okej, tack iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheermeup:

Jo men man kan svullna så man gr upp i vikt 🙂

det är ju bara tillfälligt isf, sa iaf min barnsmorska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

det är ju bara tillfälligt isf, sa iaf min barnsmorska

Jag har två kompisar som har haft de i över ett år. så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheermeup:

Jag har två kompisar som har haft de i över ett år. så..

[surprised]
glad att jag inte råkade ut för det iaf, skulle nog bytt p-piller isf. Jag tar cerazette och har inte svullnat upp något iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

glad att jag inte råkade ut för det iaf, skulle nog bytt p-piller isf. Jag tar cerazette och har inte svullnat upp något iaf.

Okej, vad skönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa p-pillret jag haft är yasmin.
Men som sagt alla påverkas olika.
Om jag var du skulle jag nog börja med neovletta (som dom flesta) och sen se utifrån det om och vilka biverkningar du skulle få.
Bäst är ju att prata med en barnmorska.


   
SvaraCitera