Aviseringar
Rensa alla

P-piller.


Ämnesstartare

När skaffade ni p-piller, var det i ett förhållande eller inte?
Vilka rekomenderar ni?
Hur skaffar man p-piller?
Vad kostar det?
Vilka blir biverkningarna?


   
Citera

gå till um och ställ dom där frågorna, dom är vana vid allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skaffade p-piller när jag och min pojkvän började ha sex då tyckte jag att de var bra med ett annat skydd än kondom.
Jag skulle rekommendera neovletta 28, mina bröst växte som faaen 😀
de kostade 60kr för ett år.
Fick inga speciella biverkningar förutom humörsvängningar.
nu har jag p-ring istället för p-piller, de fungerar också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i ett förhållande nu så tyckte p-piller passade bra som preventivmedel.
Har precis börjat med p-piller, har neovletta 28, har ju inte tagit dom så länge så har inte märkt av biverkningar än.
Men för att fixa p-piller är det bara att ringa och boka tid på UM, så fixar sig resten där. Dom kan som sagt svara på alla frågor du har.

Såg att Karru sa att det kostar 60 kr per år för henne, för mig kostar det 100 kr per år, så det är väl kanske lite olika det där, men dyrt är det ju inte iaf 🙂

Hare bäst!


   
SvaraCitera

yourdream:

Såg att Karru sa att det kostar 60 kr per år för henne, för mig kostar det 100 kr per år, så det är väl kanske lite olika det där, men dyrt är det ju inte iaf 🙂

Hare bäst!

Hur betalar man? Asså tänk om man inte vill att ens föräldrar ska veta vad man gör?[chocked]


   
SvaraCitera

Vad är p-piller egentligen kan man vara helt säker om man tar de att man inte blir gravid efter 9 månader?[surprised]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

gå till um och ställ dom där frågorna, dom är vana vid allt

jag tror han tror att vi är um.


   
SvaraCitera

är du beccaaa från gröndal som har en mamma som kallar dig hora när du kommer hem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beccaaa:

När skaffade ni p-piller, var det i ett förhållande eller inte?
Vilka rekomenderar ni?
Hur skaffar man p-piller?
Vad kostar det?
Vilka blir biverkningarna?

Jag skaffade mina första p-piller för typ 1 år sen då jag hade min första pojkvän och vi hade haft oskyddat sex i flera månader och jag var trött på att vara orolig för att vara gravid hela tiden. Gillade nämligen inte kondom.
Jag gick till ungdomsmottagningen och sa att jag ville börja på p-piller och så fick jag neovletta 28, som alla här får. Dom är gratis i min kommun men det är väl olika.
Jag rekomenderar INTE INTE INTE neovletta 28! Jag tyckte väl att dom funkade bra då jag började äta dom och några månader framåt. Sen märkte jag vad som hände, jag gick upp 20 kg på mindre än 1/2 år, var jättedeprimerad hela tiden vilket ledde till att min dåvarande pojkvän gjorde slut. Oregelbunden mens, fruktansvärda mesvärker och humörsvängningar.
Ska byta till yasminelle 28 nu ist och hoppas dom funkar bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var 15 när jag blev tillsammans med min pojkvän. jag skaffade Trionetta28 efter 3-4 månader och jag har ätit det i snart två år. Man skaffar p-piller genom att gå till ungdomsmottagningen så skickar barnmorskan ett recept som man hämtar ut på apoteket.

Jag får 1 års förbrukning för 100 kr. Vad jag vet så har jag inte fått några biverkningar inga dåliga iallafall. Min bröst växte en kupa det var typ den enda.


   
SvaraCitera

Skaffade mina för 3 månader sen ungefär. Jag är/var inte i ett förhållande utan tar dem för min mensvärk och akne. Jag tar Yasminelle, som kostar ca 1000 kronor/år i min kommun. De är inte prissubvetionerade. Ska snart byta till Qlaira som är ännu dyrare, men bättre för miljön och naturligare etc etc. Du skaffar dem genom um/gyn. Biverkningarna är så olika. Jag fick spända bröst, mer aptit och mådde illa oftare osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beccaaa:

När skaffade ni p-piller, var det i ett förhållande eller inte?
Vilka rekomenderar ni?
Hur skaffar man p-piller?
Vad kostar det?
Vilka blir biverkningarna?

Jag skaffade mina inna jag hade ett förhållande för att kunna bestämma när jag ville ha mens och inte..
Jag har hela tiden ätit Neovletta 28 som brukar användas som ''start'' ppiller för att de har så låg östrogenhalt
Jag gick inte till UM utan mödravårdscentralen/barnmorskemotagningen. Fick prata med en barnmorska och tycker det är bättre än UM, på UM var jag tvungen att gå på möte innan och dom kollade inte blodtryck mm som jag var orolig för.
Mina kostar 25kr för 3 kartor.
Första månaden blev jag illamående och fick finnar men detta gick över efter första månaden.
Jag har gått upp 3-4kg, får svårare för att bli kåt samt större bröst!


   
SvaraCitera

Hej kolla jag vet inte om du är kvar på den här sidan men om du är det så snälla hjälp mig har massa frågor om neovletta 28 , om du svarar tack:)

Karru:
jag skaffade p-piller när jag och min pojkvän började ha sex då tyckte jag att de var bra med ett annat skydd än kondom.
Jag skulle rekommendera neovletta 28, mina bröst växte som faaen 😀
de kostade 60kr för ett år.
Fick inga speciella biverkningar förutom humörsvängningar.
nu har jag p-ring istället för p-piller, de fungerar också


   
SvaraCitera

Ja när jag var (är fortfarande för den delen) i ett förhållande

P-piller är skit biverkningarna på mig = känslomässigt instabil + ihopfuckat liv

Ska fan byta sort


   
SvaraCitera

DetVetDu:
Hej kolla jag vet inte om du är kvar på den här sidan men om du är det så snälla hjälp mig har massa frågor om neovletta 28 , om du svarar tack:)

jag svarar gärna på frågor. har tagit dom.


   
SvaraCitera