Aviseringar
Rensa alla

p-piller, blir bättre med tiden? (biverkningar) [mad]


Ämnesstartare

Äter neovletta 28 och har gjort det i 2 veckor, det är första gången jag tar p-piller.

Nu är det så att jag har blivit en bitterfitta! Har helt galna humörsvängar och äter onyttigheter som jag vet inte vad...

Är första månaden värst eller kommer jag vara såhär hela tiden? [chocked]


   
Citera
Ämnesstartare

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mig blev det mycket bättre redan efter första månaden, alltså när jag började på karta 2. hade blödning hela första månaden som biverkning. det var hemskt ! men d försvann som sagt när ja började på karta 2 , har inte haft nån mer biverkning efter det, men ja tror och(hoppas för din skull) att de ger sej med tiden. annars kan du alltid be din barnmorska om en annan p-piller sort [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmaaN:

för mig blev det mycket bättre redan efter första månaden, alltså när jag började på karta 2. hade blödning hela första månaden som biverkning. det var hemskt !

hoppas det är så för mig med! har för mig att hon sa att det skulle bli bättre men är inte helt hundra så 🙂 inte kul med biverkningar iallafall..

eemmaaN:

annars kan du alltid be din barnmorska om en annan p-piller sort

jo jag ska det om det inte blir bättre snart, alla i min närhet märker av humörsvängningarna, inte bra [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svampbob4kant:

jo jag ska det om det inte blir bättre snart, alla i min närhet märker av humörsvängningarna, inte bra

nee deklart :/ men e det den enda biverkning du haft hittils ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det brukar försvinna med tiden jag hade också mycket humörsvägningar i början med neovletta men det försvann.. Idag har jag yasmin och dom fungerar nästan bättre än neovletta men jag har än så länge bara ätit två kartor så det kan ju bli ännu bättre....[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmaaN:

nee deklart :/ men e det den enda biverkning du haft hittils ?

nä. jag äter betydligt mer och är sockersugen hela tiden. fast jag har hög förbränning så går inte upp så lätt men ändå jobbigt.. :/

Mojje83:

Idag har jag yasmin och dom fungerar nästan bättre än neovletta men jag har än så länge bara ätit två kartor så det kan ju bli ännu bättre....

okej 🙂 varför bytte du då?
jag funderar på 'yas' om det inte blir bättre, för det är samma som yasmin men man har bara blödning i 5 dagar har jag för mig. eller så var det likadant som yasminelle..


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska fundera över att inte äta pillerna då de uppenbarligen fuckar upp din normala hormonnivå, satsa på ett preventivmedel som utsöndrar hormoner i små mängder, såsom p-plåster och p-ring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojje83:

Idag har jag yasmin och dom fungerar nästan bättre än neovletta men jag har än så länge bara ätit två kartor

jag har neovletta nu, funkar bra men brösten har blitt betydligt större, lite jobbigt.. å har ganska mkt mens, hade du nåra problem med detta? påverkades mensen när du började på yasmin ? typ mellanblödningar åså [rolleyes]


   
SvaraCitera

Neovletta har lätt varit bästa p.pillret jag har prövat, dock blir man ju alltid lite bitterfitta av alla p-metoder. Har spiral nu och hatar allt och alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Neovletta har lätt varit bästa p.pillret jag har prövat, dock blir man ju alltid lite bitterfitta av alla p-metoder.

men ditt dåliga humör, vart det bättre och bättre för karta? :p

Cobrastyle:

Har spiral nu och hatar allt och alla.

spiral släpper väl inte ut några hormoner eller är jag ute och cyklar?


   
SvaraCitera

svampbob4kant:

spiral släpper väl inte ut några hormoner eller är jag ute och cyklar?

Då är jag väl en naturlig bittefitta [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Då är jag väl en naturlig bittefitta

haha! det går ju alltid att skylla på spiralen;)


   
SvaraCitera

jag mådde skit av neovletta i flera veckor, fick byta till yasmin och då mådde jag bättre.


   
SvaraCitera

Jag var också riiiktig bitterfitta i en månad sen gick det över.

Men jag tar yasmin, ska vara mindre biverkningar på det och jag har inte märkt några som inte gått över sen första månaden.


   
SvaraCitera