Aviseringar
Rensa alla

p-piller för män


Ämnesstartare

Inriktat till killarna här, skulle ni kunna tänka er att käka p-piller? har frågat det här förut i en annan tråd (tror jag) men tänkte stämma av lite för att se hur läget ser ut idag


   
Citera

shatter: Nej

Inte i nuläget, förväntar mig inte att min eventuella partner gör det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: förväntar mig inte

Hjärta 


   
SvaraCitera

shatter: Ja

Det beror ju såklart på hur bra dessa är, biverkningar osv. Det är ju under utveckling, men ännu finns det inget tillgängligt på marknaden såvitt jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det beror ju såklart på hur bra dessa är, biverkningar osv. Det är ju under utveckling, men ännu finns det inget tillgängligt på marknaden såvitt jag vet.

nej, det finns det inte, men pillren finns och är testade, är bara ingen som vågar lansera. 


   
SvaraCitera

shatter: men pillren finns och är testade, är bara ingen som vågar lansera.

I see, det är tråkigt. Tycker det vore kul om det dök upp, vet inte om jag skulle använda ty vi har klarat oss bra utan p-piller. Men det skulle ju kunna vara värt att prova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

I see, det är tråkigt. Tycker det vore kul om det dök upp, vet inte om jag skulle använda ty vi har klarat oss bra utan p-piller. Men det skulle ju kunna vara värt att prova.

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8193#.UzCkKaFSfYA.facebook  

ja, tycker det vore rättvist om det fanns där som ett alternativ iaf när det faktiskt är utvecklat. 


   
SvaraCitera

shatter: Nej

Då jag heller inte anser, eller förväntar mig, att tjejen tar sina.
Men däremot tycker jag att det inte bara är den ena som ska behöva ta.


   
SvaraCitera

Tycker att det är för mycket fokus på tjejer som "ska" käka p-piller, ha p-stav, spiral osv. Det enda killen "ska" tänka på att ha en kådis i fickan.  Är killar rädd för biverkningar? Bitch please, tjejer kan få större bröst(finns då folk som har C och går upp 2 kupor),  gå upp i vikt,  få värre mensvärk än vanligt och minskad sexlust.


   
SvaraCitera

shatter: Nej

Lutar mest åt nej, beroende på biverkningar
om det leder till ökad testosteronproduktion eller något positivt så fuck yeah ge mig men annars nej


   
SvaraCitera

schim: få värre mensvärk än vanligt

What? en tjej jag jobbade med fick p-piller utskrivet för att hon skulle få mindre mensvärk för den hon hade var verkligen verkligen illa, jag tyckte så jävla synd om henne så det inte var klokt men efter piller verkade hon iaf må bättre


   
SvaraCitera

Pappbox:

What? en tjej jag jobbade med fick p-piller utskrivet för att hon skulle få mindre mensvärk för den hon hade var verkligen verkligen illa, jag tyckte så jävla synd om henne så det inte var klokt men efter piller verkade hon iaf må bättre

Jo kan motverka oxå. Men är lätt hänt att man inte får rätt piller. Många har fått åkt på akuten pga det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

What? en tjej jag jobbade med fick p-piller utskrivet för att hon skulle få mindre mensvärk för den hon hade var verkligen verkligen illa, jag tyckte så jävla synd om henne så det inte var klokt men efter piller verkade hon iaf må bättre

det kan gå åt båda hållen. för vissa reducerar det mensvärken som du säger, för andra blir det värre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns kvinnor som har dött pga sina p-piller 


   
SvaraCitera

shatter: ja, tycker det vore rättvist om det fanns där som ett alternativ iaf när det faktiskt är utvecklat.

Ja, det vore bra om man som kille kunde sköta det själv och inte behöva förlita sig på att någon annan äter piller dessutom. Många verkar tro att det handlar om att män skulle vägra använda det, men jag tycker tvärt om att det vore najs om det fanns.

schim: Är killar rädd för biverkningar? Bitch please, tjejer kan få större bröst(finns då folk som har C och går upp 2 kupor), gå upp i vikt, få värre mensvärk än vanligt och minskad sexlust.

Det finns som sagt ingenting tillgängligt på marknaden ännu, så hurvida män skulle använda pillren och hur biverkningarna skulle se ut vet vi inte.
Ingen borde tvingas äta p-piller, men det vore som sagt trevligt om alternativet fanns för män också.


   
SvaraCitera