Aviseringar
Rensa alla

P-piller för män


penja

Stekaren:
Pallar inte ta ansvar för sånt. Bättre om tjejen tar det också, då slipper man ju mensblod och ett jävla humör!

Många tjejer får rikligare mens, kraftigare mensvärk och mer humörsvängningar av just p-piller. Däremot verkar de för killar fungera bra. 
Finns tydligen färdigt framställda, men eftersom de tror att det inte finns nån efterfrågan på dem släpps de inte på marknaden. 


   
SvaraCitera

isola: Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

Många tjejer får rikligare mens, kraftigare mensvärk och mer humörsvängningar av just p-piller. Däremot verkar de för killar fungera bra. 
Finns tydligen färdigt framställda, men eftersom de tror att det inte finns nån efterfrågan på dem släpps de inte på marknaden. 

Kommer nog hursomhelst ge upphov till tjafs om vem som ska ansvara för pillrena. Killar som dessutom är ansvarslösa svin bryr sig nog inte på samma sätt. Helt klart bättre om tjejen tar dem.


   
SvaraCitera

känns som det vore en ganska bra grej. kan ej ta ppiller själv och måste ta ut spiralen om 2,5 år, tror dock ej det är barndags om 2,5 år, men jag kommer inte vänta 7,5 år med barn heller så är på sätt och vis lite onödigt att sätta dit en ny


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Kommer nog hursomhelst ge upphov till tjafs om vem som ska ansvara för pillrena. Killar som dessutom är ansvarslösa svin bryr sig nog inte på samma sätt. Helt klart bättre om tjejen tar dem.

Det handlar ju inte om att tjafsa om vem som ska ta ansvaret. Det handlar om att båda kan ta ansvaret. Du kan vara trygg med att ni har säkert sex utan att behöva förlita dig på att någon annan tar sina piller som den ska. Som det ser ut nu så lägger ju varje man som har sex utan kondom ansvaret på kvinnan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Odräglig:

okej så du menar att män ska ta det för att kvinnorna ska slippa ta det?

Nej, så att män ska ta det så att männen inte slipper ta det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle kunna tänka mig att äta det, javisst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
känns som det vore en ganska bra grej. kan ej ta ppiller själv och måste ta ut spiralen om 2,5 år, tror dock ej det är barndags om 2,5 år, men jag kommer inte vänta 7,5 år med barn heller så är på sätt och vis lite onödigt att sätta dit en ny

kan man inte ta ut spiralen tidigare? 


   
SvaraCitera

snoret:

kan man inte ta ut spiralen tidigare? 

jo, men det är ju alltid en risk att sätta in en osv. det är väl typ inte rekommenderat om man kan låta bli som jag förstått det. 

sen blir ju kroppen lack när man sätter in sånt. hade ju hemska flytningar och skit i flera månader innan den skärpte till sig, så helst vill man ju inte stoppa in en för något enstaka år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jo, men det är ju alltid en risk att sätta in en osv. det är väl typ inte rekommenderat om man kan låta bli som jag förstått det. 

sen blir ju kroppen lack när man sätter in sånt. hade ju hemska flytningar och skit i flera månader innan den skärpte till sig, så helst vill man ju inte stoppa in en för något enstaka år

ah oj, visste ej om detta. :/


   
SvaraCitera
Draug

isola: Nej

pga p-piller innehåller fan bara skit. Knappt jag förstår att tjejer äter skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag hade partner och inte fuckade ur på dem så vf nt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

pga p-piller innehåller fan bara skit. Knappt jag förstår att tjejer äter skiten.

De för män innehåller mindre "skit" vad jag förstår. Och ja, det är väl svårt för någon som endast behöver använda kondom som preventivmedel i en kultur där kondom ses som "jobbigt", vilket lägger större press på tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Pallar inte ta ansvar för sånt. Bättre om tjejen tar det också, då slipper man ju mensblod och ett jävla humör!

men p-piller är ju hormoner och man får ju ändå mens om man käkar det. Gör liksom ingen skillnad annat än att man får ännu mer humörsvängningar än normalt.... flest negativa effekter trots allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de inte har bieffekter så ja.


   
SvaraCitera