Aviseringar
Rensa alla

p-piller, gravid?


Ämnesstartare

Hej
Jag är nu inne på min andra karta av Cerazette som jag äter. Men för två veckor sedan, på onsdagen. då fick för mig att det var fredag, jag fick då panik, med tanke på att då hade jag glömt att ta pillren både onsdag och torsdag. Så jag tog både onsdag och torsdagspillret på onsdag kväll strax efter klockan var 23.00.
Men jag kom senare nästa dag på att jag hade tänkt fel, det var ju bara torsdag. Jag hade glömt att ta det på morgon på onsdag alltså, och tagit både onsdag och torsdagspillren på onsdag kväll.
Jag vet att jag tog mitt senaste piller på tisdagen runt 8 på morgonen och var därmed inte skyddad nu eftersom att det överskridit 36 timmar sedan jag tog det senaste pillret.

Nu var det så att på torsdagen för jag upp till min pojkvän i Ö-sund. Jag hade pratat med han och sa att jag hade glömt att ta pillren så jag hade gått över tiden med 3 timmar. Jag förstod det som att han förstod vad jag menade, men senare på kvällen. . . märkte jag, alltför sent att han hade missuppfattat mig. Han trodde att det hade gått 3 timmar av de extra 12 timmarna man har. inte att jag hade gått över tiden helt och hållet. Det var under tiden vi hade sex och jag tänkte att vi hade "avbrutet samlag", men märkte eftersom att han kom i mig att han hade missuppfattat mig. Jag berättade det för honom och han fick panik han med. Dagen därpå åkte jag in till Centrum och köpte dagen-efter piller och tog det på kvällen. Nu är det så att jag skulle ha fått mens två dagar innan (det är så att jag har haft väldigt regelbunden mens i två år nu och brukar kunna räkna ut när jag ska få den nästa månad ) jag for upp till
ö-sund. Men fick inte någon mens, men eftersom att jag nyss börjat äta pillren och vet att de kan ha sådan effekt att mensen uteblir så oroade jag mig inte för det och speciellt inte när jag har haft skyddat sex under månaden m pillrena.

Det jag undrar nu är, om det är stor chans att jag kan vara gravid? Om det nu är det, när är det dax att kolla upp det genom att testa sig?

Jag hoppas ni förstår vad jag har skrivit, annars får ni säga till så får jag försöka att förenkla det.
Tacksam för Snabba Svar [smile]


   
Citera

Här finns bra tips [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Här finns bra tips

tack [bigsmile]


   
SvaraCitera

Hur kan du ha mens även om du äter cerazette? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Hur kan du ha mens även om du äter cerazette?

Jag citerar ifrån http://www.cerazette.se
" kvinnan kan få ett varierat blödningsmönster utan urskiljbara cykler vid användning av Cerazette."
"Kan ge blödningsfrihet."
"Kan ge oregelbundna blödningar. "

=)


   
SvaraCitera