Aviseringar
Rensa alla

p-piller, hormoner och rosenrot


Ämnesstartare

Rosenrot leker ju runt rätt bra i kroppen, bla (på mig som är tjej) sägs östrogenet i kroppen öka, och därmed också fertiliteten. Jag tycker mig uppleva att jag svettas mer på sistone, kan det ha med rosenroten att göra? Har googlat en del men mest hittat "fakta" från försäljare, vilket inte känns helt tillförlitiligt.

Är det nån som vet ifall man kan kombinera rosenrot och p-piller? 🙂


   
Citera

elverpigen:

rosenrot

Varför lägger du ner pengar på sådant där skräp? [zzz]


   
SvaraCitera

varför i helvette tar du rosenrot? det är det största trams som finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Varför lägger du ner pengar på sådant där skräp? [zzz]

qazedctgb:

varför i helvette tar du rosenrot? det är det största trams som finns!

har provat det en period för att se om det fungerade eller inte. under samma period växte brösten en storlek, jag var inte dödströttt så jag behövde 10 timmars sömn per dag och jag tappade vikt. och började svettas mer...........

vet inte om altl det beror på rosenroten, men var lite väl mkt för att det enbart skulle kunna va tillfällighet eller placebo tänkte jag. Kan ni svara på min fråga nu eller.


   
SvaraCitera

sluta ta tramsmediciner så behöver du inte oroa dig.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

sluta ta tramsmediciner så behöver du inte oroa dig.

men om du ändå ska käka den där skiten gissar jag att den går att kombinera.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men om du ändå ska käka den där skiten gissar jag att den går att kombinera.

ja så länge dom inte fuskat i johannesört i tramset med


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja så länge dom inte fuskat i johannesört i tramset med

ska sådant påverka p-piller?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ska sådant påverka p-piller?

japp gör det verkningslöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

sluta ta tramsmediciner så behöver du inte oroa dig.

har du provat att sluta säga emot dig själv någon gång?
Först säger du att det är trams. Fine. Sen antyder du att det påverkar kroppen? Då var det väl inte trams eller? Har du något som kan styrka att rosenrot är "trams" eller är du bara generellt emot naturläkemedel?


   
SvaraCitera

elverpigen:

Först säger du att det är trams. Fine. Sen antyder du att det påverkar kroppen? Då var det väl inte trams eller? Har du något som kan styrka att rosenrot är "trams" eller är du bara generellt emot naturläkemedel?

det finns inga studier på att rosenrot har någon som helst effekter som dom pratar om i reklamer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det har ju använts länge ändå så nån form av verkan lär det ju ska ha, och ca alla jag vet om som ätit det märker skillnad så enbart placebo kan det inte vara? Jag har tex intalat mig att mina bröst växer skitlänge men inget händer, men så växer de när jag börjar med en uttig futtig tablett (som jag för övrigt inte trodde skulle ge sån effekt)


   
SvaraCitera

Naturläkemedel är generellt sett humbug, ja.

Grejen med naturläkemedel är att de slipper gå igenom skitstrikta regelverk och de kan därför i stort sätt skriva att det botar aids.

Så när något marknadsförs som hjälp mot/för/till Skärpa och koncentration, Förbättrat humör och ökad lust, Hormoner, Sexuella problem hos män, Hormonella problem hos kvinnor, nedstämdhet, Hjärnans kapacitet, Stresshantering, Betyg, Jourarbete så kan man ganska snabbt konstatera att det egentligen rör sig om en skitprodukt[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Så när något marknadsförs som hjälp mot/för/till

så allt är placebo anser du, i egenskap av att vara du. Även de kvinnor som ordinerats för att öka fertiliteten och efter långa barnlösa år blivit gravida/fått regelbunden mens osv?


   
SvaraCitera

elverpigen:

så allt är placebo anser du, i egenskap av att vara du. Även de kvinnor som ordinerats för att öka fertiliteten och efter långa barnlösa år blivit gravida/fått regelbunden mens osv?

Diskussionen blir bättre om du faktiskt linkar opartisk fakta som backar upp dessa påståenden.


   
SvaraCitera