Aviseringar
Rensa alla

P-piller men ändå gravid?!


Ämnesstartare

Hejhej hörni. Jag har precis nyligen börjat ta p-piller och är idag nu på min 6e dag. Har alltså tagit 6 stycken piller, imorgon blir det 7 stycken.Dock vart jag och min pojkvän lite för ivriga idag och hade oskyddat :/ han kom inte *i*  mig, han drog ut några sekunder innan.Jag har en tendens till att tänka över saker alldeles för mycket och får grov ångest väldigt väldigt enkelt.Eftersom jag inte tog det första pillret på mensens första dag, så hade jag inte skydd direkt. Det ska ta minst 1 vecka innan jag har graviditetskydd. Så nu är frågan om jag är gravid??? Är så jävla ångestladdad att det är sjukt. Mår så dåligt. Det har inte ens gått en vecka. Det gick seriöst 6 dagar. Då är jag inte skyddad eller hur? 🙁 och då finns det en graviditetsrisk. :(Även om han inte kom inne i mig 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Finns inget preventivmedel som kan skydda till 100% tyvärr.


   
SvaraCitera

Andas, ta det som det kommer och ta ett graviditetstest om någon vecka (två-tre) om mensen inte kommer för det tar ett tag för det att visas.


   
SvaraCitera

Oroa dig inte för mycket. Själv har jag ångest och vet hur det är att oroa sig en massa men du har många möjligheter att välja på om du blir gravid och det är bara du som väljer vad du ska göra då. Så du behöver inte va orolig redan. Gör det som filmjölk skrev och kom ihåg att du har makt över ditt liv. Dessutom är du tidig med att oroa dig eftersom du inte vet om du blivit gravid. Det är faktiskt inte alltid så lätt att bli med barn, men hoppas du klarar av situationen hur den än blir.Hjärta Stay strong girl!


   
SvaraCitera