Aviseringar
Rensa alla

P-piller och alkohol


Ämnesstartare

Hej

för cirka en och en halv månad sen började jag äta p-piller(neovletta). Det har funkat bra men efter att jag har druckit alkohol har jag spytt dagen efter. Det har hänt 2 gånger, båda gångerna har jag inte druckit särskilt mycket, jag brukar ofta dricka mer egentligen. Asså jag har inte spytt på kvällen, utan det är morgonen därpå, och då har jag kräkts jättemycket.

Är det nån som vet om det kan ha att göra med p-pillerna? eller vad kan det annars vara?

tacksam för svar![smile]


   
Citera

du är för liten för att dricka alkohol[smile]


   
SvaraCitera

Frida_93:

Hej

för cirka en och en halv månad sen började jag äta p-piller(neovletta). Det har funkat bra men efter att jag har druckit alkohol har jag spytt dagen efter. Det har hänt 2 gånger, båda gångerna har jag inte druckit särskilt mycket, jag brukar ofta dricka mer egentligen. Asså jag har inte spytt på kvällen, utan det är morgonen därpå, och då har jag kräkts jättemycket.

Är det nån som vet om det kan ha att göra med p-pillerna? eller vad kan det annars vara?

tacksam för svar![smile]

Jag har samma p-piller och var med om liknande händelse precis när jag börjat med dem. Jag spydde aldrig men jag mådde så jävulskt dåligt när jag kom hem på natten. Har aldrig mått så dåligt och jag hade inte druckit för mycket eller något sådant.

Dock har det inte hänt mer än den gången. Så jag vet inte, kanske att kroppen måste vänja sig på nåt sätt.


   
SvaraCitera

Bättre o spy dagen efter än att spy i flera månader och ha en parasit inom sig.


   
SvaraCitera

Det ska inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det ska inte vara några problem.

Vad kan det då ha att göra med?...


   
SvaraCitera

risken är ju också att pillrena ger ett sämre skydd eftersom du spyr. men det beror iofs på hur långt efter du har tagit ett piller som du spyr och hur ofta du gör det


   
SvaraCitera

När jag besöker vården så bombarderar jag dem med frågor om allt som har med medicinen/salvan/kosten som de ordinerar att göra, ty det är deras jobb att svara och kunna svaren.
Begriper verkligen inte varför andra inte spottar ut sina jävla tuggummin och pratar med dessa människor, och frågar när de väl är där.


   
SvaraCitera

Kolla biverkningarna för tabletten, vänta och se.


   
SvaraCitera

The Box:

Bättre o spy dagen efter än att spy i flera månader och ha en parasit inom sig.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

isola:

Begriper verkligen inte varför andra inte spottar ut sina jävla tuggummin och pratar med dessa människor, och frågar när de väl är där.

Men hon kunde inte förutse att hon skulle börja spy hur som helst, sedan är det söndag och mottagningen kanske ej öppen osv, lätt att skapa tråd här.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

risken är ju också att pillrena ger ett sämre skydd eftersom du spyr. men det beror iofs på hur långt efter du har tagit ett piller som du spyr och hur ofta du gör det

Är väll bara om man spyr inom en timme efter som det är en fråga om minskat skydd


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Men hon kunde inte förutse att hon skulle börja spy hur som helst, sedan är det söndag och mottagningen kanske ej öppen osv, lätt att skapa tråd här.

Jo, det är sant. Fast tänkte mer på alla dessa trådar med "kan jag bada fast jag har tusen utslag och fått medicin" etc, som man hade kunnat ta med läkaren.

ONt: ring vårdguiden


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Är väll bara om man spyr inom en timme efter som det är en fråga om minskat skydd

ah så kanske det är


   
SvaraCitera

isola:

Jo, det är sant. Fast tänkte mer på alla dessa trådar med "kan jag bada fast jag har tusen utslag och fått medicin" etc, som man hade kunnat ta med läkaren.

Aaa fattar sådanna är jobbiga, typ "Hur många ppiller ska jag ta per dag???" lol


   
SvaraCitera