Aviseringar
Rensa alla

P-piller, råka ta en för mycket, hjälp lite orolig


Ämnesstartare

Hej! Jag har en fråga angående rubriken. Jag skulle ta mina p-piller, men jag råkade ta en för mycket för jag tänkte fel och trodde jag hade missat en, men det hade jag inte. Vad ska jag göra? Kan jag hoppa över att inte ta i morgon och sen börja sedan när jag ska ta den som kommer efter de två jag har redan tagit? vad händer? 
Hjälp mig och tacksam för svar.


   
Citera

andas. inget händer. ta i morgon som vanligt. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för ditt svar, men ska jag bara ta som vanligt och inte vänta tills jag ska ta lördagens p-piller? Glad


   
SvaraCitera

det är ingen fara. jag skulle väntat tills lördag med att ta nästa piller för att undvika framtida förvirring.

är du supernojig så ha kondom vid samlag fram tills din nästa mens är över, men det är absolut inte nödvändigt. 
ägglossningen startar inte för att du glömmer tillföra hormoner EN dag. 


   
SvaraCitera
reben

tar alltid 2 är så jävla fertil


   
SvaraCitera

jag hade nog klistrat på en "ny" veckodagsremsa på toppen av kartan och tagit nästa piller kommande dag, dvs 2 pillr en dag, ett nästa, osv. men jag är inte barnmorska, så är du jätteorolig borde du ringa ungdomsmottagningen och fråga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svar, känner att jag inte behöver oroa mig någon mer. Glad Ja jag slarva lite med att inte sätta dit lappen som visar dagar.  


   
SvaraCitera