Aviseringar
Rensa alla

p-piller till 14 årig


Ämnesstartare

Idag ringde mamma för att beställa tid hos barnmorskan åt mig, men det blev ju inget eftersom att dom helst inte skriver ut p-piller till ungar under 15 år (jag är 14).
Men om vi ville kunde vi få komma dit på samtal, med pojkvännen med såklart. Få kondom eller nåt också.
Och OM vi nu går på samtal kommer hon ju få redan på våra åldrar, och då han är äldre än mig begår han ju rent lagmässigt våldtäckt på mig om vi har sex (av just den anledningen vill dom inte skriva ut p-piller, dom främjar till brott om dom skriver ut då)
Men om dom nu istället är villig att ge oss en kondom främjar dom ju fortfarande till brott ?


   
Citera
Ämnesstartare

Kondomer tar man själv i skålar som finns i väntrummet och/eller i mottagningsrummet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men låt han köpa kondom från nån affär lr nåt så slipper ni det skitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kondomer tar man själv i skålar som finns i väntrummet och/eller i mottagningsrummet.

Inte på alla mottagningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

men låt han köpa kondom från nån affär lr nåt så slipper ni det skitet

hela grejen med p-piller var att vi skulle slippa kondom liksom.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Kondomer tar man själv i skålar som finns i väntrummet och/eller i mottagningsrummet.

Nintendo:

Inte på alla mottagningar.

knappast på våran, kan slå vad om det, speciellt som hon sa att vi kunde få en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

hela grejen med p-piller var att vi skulle slippa kondom liksom.

Hela grejen är snarare att det finns en anledning för att lagen finns. Kan du inte vänta så får du för fan fortsätta med kondomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hela grejen är snarare att det finns en anledning för att lagen finns

ja, men det är inte ett brott om båda är under 15. Så får dom par där båda är under 15 inte använda sig av p-piller för det då ?

Inte för att fallet är så nu men.


   
SvaraCitera

Är det inte pinsamt att be mor ringa ang. p-piller till dig själv? 😡 Som förälder skulle jag nog vara obekväm med att förenkla för en buse att ta min dotters ros [no-no].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Inte på alla mottagningar.

Ska dock vara så

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Skentrevlig:

Som förälder skulle jag nog vara obekväm med att förenkla för en buse att ta min dotters ros .

Jag skulle hellre se att min dotter hade skyddad sex än oskyddat.

Fast jag skulle aldrig acceptera att en vuxen människa satte på min dotter iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

Så får dom par där båda är under 15 inte använda sig av p-piller för det då ?

För vad? För lagen? Nej, snarare för att de som skriver ut pillren har vett innanför pannbenet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ska dock vara så

Där jag bor så finns de inlåsta i ett skåp inne i ett av samtalsrummen, får det inte vara så egentligen? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Är det inte pinsamt att be mor ringa ang. p-piller till dig själv?

höh, hon frågade MIG om jag trodde jag skulle behöva/vilja börja med det [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Där jag bor så finns de inlåsta i ett skåp inne i ett av samtalsrummen, får det inte vara så egentligen? [surprised]

Nej, de ska finnas tillgängliga[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min vän är 14 och tar p-piller. Hon åkte till um med sin moder och fick p-piller.


   
SvaraCitera

isola:

Jag skulle hellre se att min dotter hade skyddad sex än oskyddat.

Iofs sant.

F.ö är 14 för ungt [no-no]. Man ska tjuvröka bakom gymnastiksalen då, inte sexa.


   
SvaraCitera