Aviseringar
Rensa alla

p-piller = viktuppgång?


Ämnesstartare

hej tjejer. gick ni upp i vikt när ni började med p-piller? och isf hur många kg....


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nej är fortfarande slimad[wink] dock tror jag att jag inte mår så bra psykiskt men det kan ju bero på något annat[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa, men det var ju inte direkt pga pillrena utan jag började äta som fan
gick upp typ 6 kg på två månader och tappade allt lika snabbt när jag slutade [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske börja knapra piller för sent [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aa, men det var ju inte direkt pga pillrena utan jag började äta som fan
gick upp typ 6 kg

ok för min kompis gick upp 5kg och då frågade jag faktiskt om det var för hon käkade mer pga dem men hon bara "ne det är hormoner o shit" men det kan ju ha varit en ursäkt.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fittflickan:

"ne det är hormoner o shit"

alltså, det kan ju samlas mer vatten och så i kroppen men varför skulle man gå upp i vikt bara pga hormonerna? eller asså, själva hormonerna väger väl inget [shake]


   
SvaraCitera

Jag åt liiite mer godis, men inte mycket mer. Gick upp i vikt, vet ej hur mycket men det syndes och fick finnar. Ska alalaladrig mer ta dem igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en vän gick upp ungefär 8 kg, hon försökte träna bort de men det gick inte så hon slutade direkt efter det.[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni skrämmer ihjäl mig.................. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte gått upp någonting! [smile]


   
SvaraCitera

vet folk som gått upp typ 10 kg
tänker aldrig börja äta sådant!


   
SvaraCitera
time
 time

Jag gick också upp, men det beror inte på pillrena i sig utan att aptiten ökar. Så om man bara fortsätter äta regelbundet och struntar i aptiten, så lär man inte öka märkbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick inte upp i vikt alls och märkte inte riktigt någon aptitökning heller.


   
SvaraCitera

En del preventivmedel ger viktökning. Men inte alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde inte att jag hade gått upp i vikt först, men jag hade tydligen gått upp 1,5-2 kg.


   
SvaraCitera