Aviseringar
Rensa alla

p-piller = viktuppgång?


Ämnesstartare

kan hända kan hända. men det har aldrig drabbat mig![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men liksom herregud ett par kilon hit och dit, vem fan bryr sig? det viktigaste för mig att jag är skyddad från att bli gravid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vet folk som gått upp typ 10 kg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

det viktigaste för mig att jag är skyddad från att bli gravid.

det kan man göra på andra sätt.


   
SvaraCitera

Jag käkar cerazette, hört att man blir tjock på dem. Jag har dock tappat aptiten av alla biverkningar och säkert tappat typ fem kilo. Får se om jag tjockar på mig senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

men liksom herregud ett par kilon hit och dit, vem fan bryr sig? det viktigaste för mig att jag är skyddad från att bli gravid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men liksom herregud ett par kilon hit och dit, vem fan bryr sig? det viktigaste för mig att jag är skyddad från att bli gravid.

[no-no] ärligt talat 6 kilo på mig är inte "ett par kilo hit och dit", jag vill varken gå ner eller upp och sen finns det andra sätt att skydda sig på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fittflickan:

[no-no] ärligt talat 6 kilo på mig är inte "ett par kilo hit och dit", jag vill varken gå ner eller upp och sen finns det andra sätt att skydda sig på

Men en viktuppgång på 6kg skulle ju knappast göra dig tjock [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hormonerna väger väl inget

nej, men hormonerna kan lura dig att äta mer, öka din aptit osv. Då beror ju viktuppgången indirekt på hormonerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns egentligen inte men tror inte jag ökade varken vikt eller aptit. Det där är väl helt individuellt ändå.
Om du funderar på p-piller tycker jag du ska prova iallafall, det är ju bara att sluta om det går åt helvete.


   
SvaraCitera