Aviseringar
Rensa alla

P-plåster


Ämnesstartare

Tja
Någon som använder p-plåster? Funkar de bra för dig?
har du använt p-piller innan? Är p-plåster bättre?

Funderar på att börja med det. Känns som att det borde påverka mindre med biverkningar om hormonerna tillförs regelbundet dygnet runt.. och inte bara en gång om dagen i form av en tablett.

[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Försökte få en P-plats med dessa plåster... funkade ej, folk parkerar över dom. dom syns ej från avstånd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft P-plåster i ca 3 månader nu, och det fungerar prima för mig. Jag åt P-piller innan, men jag hatade att ta piller så jag ville byta. På ungdomsmottagningen var de dock rätt skeptiska till att jag ville ha plåster för de sa att många har väldigt mycket biverkningar av det, men jag har inte märkt av något. Dessutom är det smidigare eftersom man bara behöver byta en gång i veckan, och plåstren sitter väldigt bra och är lätta att ta bort och sådär. Jag är väldigt nöjd. Den enda nackdelen är väl att det är dyrare med plåster än piller sen efter man är 20.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Den enda nackdelen är väl att det är dyrare med plåster än piller sen efter man är 20

Vad kostar dom?

PlatonicLove:

ungdomsmottagningen var de dock rätt skeptiska till att jag ville ha plåster för de sa att många har väldigt mycket biverkningar av det, men jag har inte märkt av något.

tycker det verkar som att många får höra att det ska ge mycket biverkningar, men få som tycker dom är sämre än p-piller [shake]

Tack för bra svar![smile]


   
SvaraCitera

Oki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

Vad kostar dom?

Nu innan man är 20 kostar det bara 25 kr för tre månader, alltså 100 kr om året. Men sen tror jag att det kostar 1200-1300 om året. Vet dock inte vad P-piller kostar, men jag har förstått att det är billigare

tweegy:

tycker det verkar som att många får höra att det ska ge mycket biverkningar, men få som tycker dom är sämre än p-piller

Jo, jag har inte hört något dåligt om P-plåster från någon som använder det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera