Aviseringar
Rensa alla

P-ring vs P-piller


Ämnesstartare

Jag funderar på att börja använda p-ring. Jag kan inte ta p-piller då jag får extrema humörsvängningar av dem. Ni som använt p-ring, blir man lätt påverkad av hormonerna så som man kan bli av p-piller? På vilket sätt i så fall? Eller är det så att hormonerna bara utsöndras i de nedre regionerna och inte påverkar resten av kroppen? 


   
Citera

Känner inga biverkningar alls av min p-ring. Det enda meckiga är att jag måste ta ut den innan samlag (den kan vara utanför slidan max 3 timmar/dygn utan att det påverkar skyddet) och det är ju ett litet störningsmoment.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha. Så man måste ta ut den innan samlag?


   
SvaraCitera

-Martina-:
Jaha. Så man måste ta ut den innan samlag?

Man måste inte, men jag måste. Den skaver killens penis annars. Gäller ej alla killars penisar. Har läst att vissa tycker det är skönare när tjejen har ringen i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon annan som har erfarenhet av p-ring?


   
SvaraCitera

Känner inte heller av några biverkningar av p-ringen och är mycket nöjd med den! Som tigerdrottningen tog upp är det lite knepigt ibland bara om man måste ta ut den, men för mig är det absolut värt det i jämförelse med andra p-medel (tänk pessar, kondom, p-piller osv). 

Det har också varit bra för mig då jag alltid haft oregelbunden mens, då ringen gör att man lättare kan beräkna den istället för att oroa sig för till exempel en graviditet. 

Hormonerna utsöndras bara i den nedre delen av kroppen, ja. Dock finns det bieffekter som med allt, så kika gärna på google för mer preciserad info


   
SvaraCitera