Aviseringar
Rensa alla

P-stav


Ämnesstartare

Hejsan, ni som har erfarenhet av p-stav, hur har det varit för er? Är det värt att testa? Min mamma har p-stav och för henne har det funkat jättebra, och jag är så vilsen i preventivmedels-djungeln, men det känns ju som att om p-stav skulle funka så skulle det ju lätt vara värt. Eller kanske tycker ni att p-piller är bättre? Jag behöver bara få höra massa råd och erfarenheter! Glad


   
Citera

JAG HADE MENS HELA TIDEN
OCH NU ÄR DEN TILLBAAAAAAKS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:
JAG HADE MENS HELA TIDEN
OCH NU ÄR DEN TILLBAAAAAAKS

Har du fortfarande den i? o.o


   
SvaraCitera

maomaox:

Har du fortfarande den i? o.o

ja vad ska jag göra? kan inte gräva ut den själv då kanske jag måste amputera av hela armen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:

ja vad ska jag göra? kan inte gräva ut den själv då kanske jag måste amputera av hela armen!

Gå till din gynmottagning och få den uttagen om den är till så stort problem Förvånad


   
SvaraCitera

maomaox:

Gå till din gynmottagning och få den uttagen om den är till så stort problem Förvånad

nej nu är den inga problem förutom att jag har lite mens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:

nej nu är den inga problem förutom att jag har lite mens

Jaha, men du har varit blödfri ett tag innan då eller?


   
SvaraCitera

maomaox:

Jaha, men du har varit blödfri ett tag innan då eller?

jaaadå! 🙂


   
SvaraCitera

Hade menstruation konstant i ett halvår när jag satte in min, men sen försvann den en vacker dag och var borta i 2 1/2 år. Det var ganska skönt, men var ganska nedstämd av p-staven. Bytte till p-piller efter staven, men blöder lite hur som helst på p-piller samt dåligt humör så har testat p-ring i snart ett halvår nu vilket har gått bra.
Jag har inte riktigt koll, men finns det inte minipiller som innehåller samma hormonuppsättning som p-stav? För i så fall kanske man kan få testa minipillerna innan man bestämmer sig för att sätta in staven i armen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frugan :
Hade menstruation konstant i ett halvår när jag satte in min, men sen försvann den en vacker dag och var borta i 2 1/2 år. Det var ganska skönt, men var ganska nedstämd av p-staven. Bytte till p-piller efter staven, men blöder lite hur som helst på p-piller samt dåligt humör så har testat p-ring i snart ett halvår nu vilket har gått bra.
Jag har inte riktigt koll, men finns det inte minipiller som innehåller samma hormonuppsättning som p-stav? För i så fall kanske man kan få testa minipillerna innan man bestämmer sig för att sätta in staven i armen. 

Ja exakt, tror att cerazette har ungefär samma innehåll i sig. Kanske bäst att testa det först i såna fall. Men tyker det känns extra jobbigt det här med att mensen ska hålla på och krångla.


   
SvaraCitera