Aviseringar
Rensa alla

På g-grej men ingen av oss är kära än? vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Har haft/har en på g grej nu men har blivit komplicerat...
Sist så sa hon att hon inte tyckte att hon förtjänade mig för att jag var så perfekt...
Vi har pratat igenom innan vad vi vill och tycker det funkar bra med en på g grej utan krav...
Ingen av oss är kära än så ett förhållande vore korkat...
I alla fall så har hon sagt att hon älskar allt med mig och kan inte förstå varför hon inte är kär än...
Och att hon absolut inte vill säga upp kontakten eftersom hon gillar mig så mycket...

Jag vet inte vad jag ska göra sa till henne att om hon inte ville ha något längre fram så kanske det vore bäst att sluta nu, för jag känner ju en del för henne och vill ha något när det känns rätt...
Hon blev helt förstörd och berättade att hon verkligen tyckte om tanken på mig och henne men inte var kär än men kände mer för mig än en kompis...
Vi träffas nästan bara på krogen när vi är packade och festar ihop...

Vad borde jag göra? nån som varit i en liknande situation? Är det bättre om vi börjar träffas i nyktert tillstånd? mer som dejt?..
eller kommer vi antagligen inte känna mer än vi gör nu och lika bra att säga upp kontakten?


   
Citera
Ämnesstartare

joockse:

Är det bättre om vi börjar träffas i nyktert tillstånd? mer som dejt?..

Det är mycket bättre. Man blir ju aldrig direkt kär i någon om man bara träffas i onyktert tillstånd.. Om ni bara har träffats på krogen är det ju inte så konstigt att hon inte blivit kär än, så ni ska ju dejta![smile]


   
SvaraCitera

Håller med Köttsoppa, det låter rimligt[party]


   
SvaraCitera

joockse:

Är det bättre om vi börjar träffas i nyktert tillstånd?

JA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joockse:

eller kommer vi antagligen inte känna mer än vi gör nu och lika bra att säga upp kontakten?

En kärlek kan utvecklas men jag har så svårt att "förespråka" sånt eftersom jag anser att det är lite fel.. alltså om man nu skulle "bli ihop" och hoppas att känslorna för varandra ska dyka upp runt nästa hörn. Funkar inte riktigt så.

Klart att ni borde träffas i nyktert tillstånd, för det är väl inte fel att lära känna varandra bättre? Eller? Ni kanske inte måste framtvinga någonting, i form av "dejter" för det skulle väl kanske kännas uppgjort? Allting behöver inte vara så himla inrutat. Känslor kommer av sig själv, inte genom att lura fram det.

Men det kanske bara är att inse att ni är ovanligt goda vänner, ni bryr er om varandra men liksom inte på "det" sättet. Men blir det något problem för någon av er, ja då kanske det är bäst att låta det hela vara. Gå skilda vägar liksom, man kan inte stå kvar och häcka och vänta på vad som ska hända när man inte känner något för varandra.


   
SvaraCitera

joockse:

Sist så sa hon att hon inte tyckte att hon förtjänade mig för att jag var så perfekt...

antingen har hon grava mindrevärdeskomplex eller så är hon inte intresserad


   
SvaraCitera

joockse:

Vad borde jag göra?

Här är några tips


   
SvaraCitera

Daybreak:

pråka" sånt eftersom jag anser att det är lite fel.. alltså om man nu skulle "bli ihop" och hoppas att känslorna för varandra ska dyka upp runt nästa hörn. Funkar inte riktigt så.

Naaw d beror ju på yttre omständigheter, kan ju dyka upp om dom känner sig sårbara whatever.


   
SvaraCitera
ziiesh

joockse:

Är det bättre om vi börjar träffas i nyktert tillstånd? mer som dejt?..

Ja.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera