Aviseringar
Rensa alla

på sniskan


Ämnesstartare

här kan vi diskutera rätt användande av begreppet "på sniskan" och även spekulera kring nya lämpliga användningsområden. jag är även nyfiken på ordets etymologi, någon infödd och medförstådd som kan delge detta?

kan sniskan exempelvis beteckna en distinkt kvinnlig kroppsdel om vi så vill? passar det? jag tycker det är ett fint ord, snaska på sniskan lite

det för även mina tankar till slang för fruktskal el. dyl. biprodukt vid vidare förädling och/el. konsumtion av näringsämnen

vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

frukt:

snaska på sniskan

hahah [sad]

säger det bara om något sitter snett, på någonting. typ en hatt, som ema sa i den andra tråden. om den sitter snett på huvudet är den på sniskan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det ska tydligen vara en synonym för att vara berusad, antagligen via dess bemärkelse som "på sned" givet associationer om nedsatt balans vid konsumtion av alkohol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHAHA omg jag har gjort revolution här!! awesome[bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

jag vill ta dig på sniskan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I will give you some snisk girl..[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt humör är på sniskan i dag. det är det inte egentligen, jag ville mest ha en ursäkt att använda frasen och att bumpa denna tråd

på sniskan - det uttrycket har man använt ett antal ggr. det är ett kul uttryck, jag gillar det


   
SvaraCitera