Aviseringar
Rensa alla

på tal om att säga att man älskar någon


Ämnesstartare

Har ni någon gång sagt det till någon? 
Om ni sa det till en partner, hur lång tid tog det innan ni sa det?
Vad innebär ordet "älska" för er?

Brukar ni säga att ni älskar varandra inom familjen?
Säger ni det till kompisar också?

typ tusen frågor, men nyfiken


   
Citera
Ämnesstartare

ja

-

säger det till ungefär två personer

för jobbigt för att förklara

ja

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till en kompis. kom fram till att jag bara älskar en kompis. och min bror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har sagt det några gånger, ja. Men det är ett ord jag är väldigt sparsam med att använda. Hur lång tid det tog... Månad kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.
Några månader.
Senaste tanken är mer eller mindre att man tycker så mycket om någon att det krävs energi för att bibehålla känslan.
Mamma och jag säger det till varandra.
Två. En nykter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min partner uttryckte det för första gången till mig igår, jag blev ganska chockad men otroligt glad. Hjärtat slog i hundratjugo och uttryckte detsamma tillbaka, just för att jag känner samma. 

Om jag minns rätt så sa jag det allra första gången till min mamma när jag var sexton, vi hade aldrig använt det ordet inom familjen förut.
Har även sagt till min bror att jag älskar honom, tror det har hänt två gånger. 

Jag har haft tre personer som uttryckt det till mig men jag har ej kunnat svara med detsamma tillbaka, det är ganska känslosamt men jag vill inte säga det till någon utan att mena det.

Jag sa till en pojkvän när jag var femton-sexton år att jag älskade honom, tror att jag gjorde det då för hade en annan syn på just, älska. 

Sa det till min förra partner och ångrar det, det är en hemsk känsla. Han sa det dock flera gånger innan jag sa det tillbaka, tror att jag kanske trodde att jag älskade honom.


   
SvaraCitera

Har sagt det till flera personer, fast nu i efterhand har jag kommit på att jag älskade nog inte ett par av dem ändå. Säger det till min pojkvän ganska ofta. Vi hade känt varandra i ett år innan vi började dejta, så det tog inte så lång tid för oss innan vi sagt det. Träffade en kille för några år sedan som sa att han älskade mig efter att vi känt varandra ett par veckor bara. Blev så otroligt obekväm att jag gjorde slut med honom strax efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: Träffade en kille för några år sedan som sa att han älskade mig efter att vi känt varandra ett par veckor bara. Blev så otroligt obekväm att jag gjorde slut med honom strax efteråt.

Detta har hänt mig också. Tror han sa det efter tre veckor, blev ytterst obekväm och slutade "tyvärr" i ett break-up.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, typ ett halvår efter första hanky panky, säger ej till familj men gör d ju kan ej förklara va d e 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dsc07598_108060193.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte säga det något mer. tycker att det är så jävla onödigt. tycker att det är bättre när folk har sagt till mig att de verkligen tycker om mig. "älskar" har blivit ett tomt ord för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
dsc07598_108060193.jpg

vilken fin sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: Träffade en kille för några år sedan som sa att han älskade mig efter att vi känt varandra ett par veckor bara. Blev så otroligt obekväm att jag gjorde slut med honom strax efteråt.

FruLiten:

Detta har hänt mig också. Tror han sa det efter tre veckor, blev ytterst obekväm och slutade "tyvärr" i ett break-up.

Exakt! Man ska inte säga det, då det bara blir bajs av allting!Jag säger det intd till någon, och vill heller inte höra av någon att den älskar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Exakt! Man ska inte säga det, då det  bara blir bajs av allting!Jag säger det intd till någon, och vill heller inte höra av någon att den älskar mig.

Samtidigt så älskade jag ju inte honom, så kanske bäst att det tog slut ändå eftersom han och jag inte låg på samma nivå på kärlek till varandra.

FruLiten: Min partner uttryckte det för första gången till mig igår, jag blev ganska chockad men otroligt glad. Hjärtat slog i hundratjugo och uttryckte detsamma tillbaka, just för att jag känner samma.

så jag tror fortfarande på att man kan säga att man älskar någon. Jag väljer dock att bara säga det när jag verkligen menar det, och inte allt för ofta. 


   
SvaraCitera

Gurksallad:

Exakt! Man ska inte säga det, då det bara blir bajs av allting!Jag säger det intd till någon, och vill heller inte höra av någon att den älskar mig.

Fast så kan man ju inte tänka heller. Är väl bättre att bara vänta tills man verkligen känner varandra och är bekväma tillsammans. Jag freakade ju ur för att jag inte ens hade hunnit tänka i de banorna, vi var ju fortfarande i full färd med att lära känna varandra. Liksom "hur är det meningen att jag ska älska dig tillbaka NÄR JAG INTE ENS KÄNNER DIG!!!"


   
SvaraCitera