Aviseringar
Rensa alla

på tal om att säga att man älskar någon


penja

Har ni någon gång sagt det till någon? 
tror jag kan ha sagt det till en kompis, pga hon sa det till mig. vi känner varandra mycket bra. 

Om ni sa det till en partner, hur lång tid tog det innan ni sa det?
har aldrig sagt det till en partner. men har inte haft några speciellt seriösa förhållanden. 

Brukar ni säga att ni älskar varandra inom familjen?
nä, det brukar vi inte. tycker inte riktigt om att använda det bland kompisar. fast han nån gång hänt att nån jag inte ens tycker är min kompis, utan bara en bekant, har sagt det. himla skumt.

Säger ni det till kompisar också?
har sagt det till kompisen jag nämnde ovan. Annars brukar det inte användas. Fast har fått höra det av fulla kompisar samt fulla "ragg" osv. 


   
SvaraCitera

Jag har sagt till en kille att jag älskade honom, fast jag inte gjorde det. Men det var ett komplicerat förhållande också. eh..

 

 Säger inte till någon annan att jag älskar dom. Inte till familjen och inte till kompisar.

 Blev jag ihop med någon nu skulle jag antagligen säga det, men inte på en gång. Tar ju ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa det till min nuvarande typ 5 månader in i förhållandet tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Har ni någon gång sagt det till någon? Ja
Om ni sa det till en partner, hur lång tid tog det innan ni sa det? Inte sagt det till någon av killarna jag vart tsm med.. 🙂
Vad innebär ordet "älska" för er? Att personen betyder mycket för en.

Brukar ni säga att ni älskar varandra inom familjen? aa
Säger ni det till kompisar också? Ja 

typ tusen frågor, men nyfiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Händer att jag säger det till föräldrar, dock relativt sällan. Än mer sällan till mina syskon. Ej sagt det till någon av mina vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Samtidigt så älskade jag ju inte honom, så kanske bäst att det tog slut ändå eftersom han och jag inte låg på samma nivå på kärlek till varandra.

Självklart att man ska ha kommit ganska långt med varandra för att höra att man älskas av någon. Det är väldigt starka ord, liksom. Och för att vilja höra orden, ska man ju känna detsamma om den personen också. Annars blir det ju väldigt obekvämt.Men för att du skulle vilja höra det, hur långt ska ni ha kommit? Enligt dig, alltså.

terrormat:

Fast så kan man ju inte tänka heller. Är väl bättre att bara vänta tills man verkligen känner varandra och är bekväma tillsammans. Jag freakade ju ur för att jag inte ens hade hunnit tänka i de banorna, vi var ju fortfarande i full färd med att lära känna varandra. Liksom "hur är det meningen att jag ska älska dig tillbaka NÄR JAG INTE ENS KÄNNER DIG!!!"

Ja, blir väll ungefär samma svar där som för FruLiten. Så samma fråga till dig; Men för att du skulle vilja höra det, hur långt ska ni ha kommit? Enligt dig, alltså.


   
SvaraCitera

Gurksallad: Ja, blir väll ungefär samma svar där som för FruLiten. Så samma fråga till dig; Men för att du skulle vilja höra det, hur långt ska ni ha kommit? Enligt dig, alltså.

Som jag sa, vi kände ju inte ens varandra. För mig var vi fortfarande i stadiet där vi provade oss fram för att se om det kunde växa fram några känslor. Jag tyckte att han kunde ha gett mig lite mer tid att hinna känna efter vad jag tyckte om honom. Mer än två veckor i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Mer än två veckor i alla fall

Ja, det är ett väldigt tidigt skede för en sån sak i alla fall.


   
SvaraCitera

Gurksallad:

Ja, det är ett väldigt tidigt skede för en sån sak i alla fall.

Sedan är det ju svårt att säga t.ex "efter en månad" eller "när man har legat med varandra" för det går ju inte och därför blir det ju också fel ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säger det till fler personer än min pojkvän, allra uppriktigast till mina vänner. jag vann över pågen och lyckades hålla mig längst, men det var i samförstånd när det slapp ut. det tog kanske två månader efter att vi legat med varandra första gången (eller 1,5 års vänskap).

tycker det är roligast att få höra det från vänner, när det nu finns så många andra knäppa grejer man har tid att säga till varandra i ett kärleksförhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Sedan är det ju svårt att säga t.ex "efter en månad" eller "när man har legat med varandra" för det går ju inte och därför blir det ju också fel ibland

Helt sant. "Älska" är ju ett starkt ord, så det gäller ju att använda det rätt.


   
SvaraCitera
seasaw

haft det på tungan men aldrig på läpparna

FruLiten: Har ni någon gång sagt det till någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa det en gång till nån jag var tillsammans med. Vi hade varit tillsammans i några månader kanske.. kände bara enormt själväckel efteråt så var tvungen att göra slut . Det var längesen så det är okej. 

Min bror har sagt att han älskar mig. Han är den enda som sagt det. Inte ens min mamma har sagt det. Däremot har hon sagt att hon hatar mig och att jag förstört hennes liv. Kanske det mest ledsna ögonblicket i denna myras liv. 

 Nej, vi brukar inte säga att vi älskar varandra. En gång sa en vän det till mig ifs, eller sa nog "gillar".. blev lättäcklad, av nån anledning.. gillar inte människor som gillar mig, antar jag. Det är en störning jag har. Jag försöker råda bot på det, för kommer leva ett väldigt ensamt liv annars.. okej, en liten notering och uppmaning till mig själv ba.



   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni någon gång sagt det till någon? 
ja, till min nuvarande partner. (har även sagt till familjemedlemmar)

Om ni sa det till en partner, hur lång tid tog det innan ni sa det?
från att vi faktiskt "blev ihop" tog det kanske två månader. 

Vad innebär ordet "älska" för er?
önskan om att ha kvar någon i sitt liv tills en dör, respektera på djupet, acceptera fel, längta efter, slåss för i (typ)vått å torrt. etc.

Brukar ni säga att ni älskar varandra inom familjen?
vi har väl sagt det några gånger, men det är inget vi kastar runt med. älskar dem alla i alla fall. (a) (a) (a) :)))))

Säger ni det till kompisar också?
inte vanligtvis. det har hänt med mina då två närmsta. det kändes rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urgh: , längta efter, slåss för

läste längta efter att slåss


   
SvaraCitera