Aviseringar
Rensa alla

På vilket sätt är detta ÄS? [confused]


Ämnesstartare

Vad är det sjuka i den tråden?

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=309565&page=1

Det är bara UM som låser sådana trådar, ni borde släppa tyglarna lite...


   
Citera
Ämnesstartare

håller med!!! alla moderatorer har urholkat hela "ÄS"-begreppet något enormt.

jag fick en tråd låst häromdagen för att det tydligen var för "pro ana" att fråga om man brukar gå ner i vikt av att äta veganskt.

blir sur av sånthär[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moRRrrr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

håller med!!! alla moderatorer har urholkat hela "ÄS"-begreppet något enormt.

jag fick en tråd låst häromdagen för att det tydligen var för "pro ana" att fråga om man brukar gå ner i vikt av att äta veganskt.

blir sur av sånthär[sad]

Sjukt dåligt. Känns som att bara tjockisar får träna, följa dieter och gå ned i vikt med dessa regler. Det behöver inte vara sjukligt att som smal eller normalviktig vilja dieta eller diskutera vikt etc. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad är det sjuka i den tråden?

att en person med normal vikt använder extrema bantningsmetoder.

Det betyder inte att lounge har ÄS, men sådana trådar låses för att det anses tillhöra pro ana och skriva om smala personer som bantar.
Eftersom forumet haft problem med en mer utstuderad pro ana så är reglerna ganska hårda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte att den tråden var äs nej.
men jag antar att qaz tolkar det så eftersom larsa skrivit mycket om vikt och faktiskt inte behöver tappa mer kilon.

eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså - det är inte bara trådar skrivna av såna med ätstörningar som låses, utan sådant som anses kan trigga andra med ätstörningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

what happend to yttrandefriheten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ej vet heller inte varför lagom och för mycket är det enda som är godtyckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad är det sjuka i den tråden?

Vi har regler mot att uppmuntra till svältdieter. Ett så lågt kaloriintag är svält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Sjukt dåligt. Känns som att bara tjockisar får träna, följa dieter och gå ned i vikt med dessa regler. Det behöver inte vara sjukligt att som smal eller normalviktig vilja dieta eller diskutera vikt etc. [sad]

jah precis!!!!!!

men det är ju inte själva regeln det är fel på, den förbjuder ju bara faktiskt proana-material och thinspiration.

Är ju bara det att vissa mods tolkar den helt knasigt och tycker att allt som rör dieter, viktminskning eller kalorier etc, tydligen är "proana" och "äs".[shake]


   
SvaraCitera

om en viss användare gör väldigt många trådar som handlar om att gå ner i vikt tycker iaf jag att det blir lite hets kring det.

om det nu är så att det fortfarande hänger många med äs här är det ju kanske ej jättebra med en massa sådana trådar.


   
SvaraCitera

vad dom sa så pratade du om viktnedgång trots att alla sa att du var smal...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

vad dom sa så pratade du om viktnedgång trots att alla sa att du var smal...

men jag fattar inte varför man inte skulle få gå ner i vikt bara för att man inte är överviktig. vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men jag fattar inte varför man inte skulle få gå ner i vikt bara för att man inte är överviktig. vissa gillar att vara smala, och det har absolut ingenting med varken anorexi eller "äs-hets" eller "pro-ana" att göra. sålänge det inte blir extremt såklart.

agree


   
SvaraCitera